کد خبر: ۶۱۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 28 May 2018
سوانح مربوط به آسانسور‌ها در کهگیلویه وبویراحمد ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، مدیرعامل آتش نشانی یاسوج گفت: در یک سال گذشته یکصد و ۵۰ عملیات امدادی مربوط به سوانح درآسانسور‌های ساختمان‌های خصوصی و دولتی به ثبت رسیده که در مقایسه با سال ۹۵ بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.
یوسفی افزود: این سوانح چند مصدوم و یک فوتی نیز داشته است.
وی علت ۶۰ درصد این سوانح را نقص فنی آسانسور‌ها و ۴۰ درصد دیگر را نیز سایر عوامل مثل قطعی برق عنوان کرد.
پیش از این هم مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ۹۰ درصد آسانسور‌های فعال در ساختمان‌های خصوصی و دولتی را غیر استاندارد و خطرناک اعلام کرده بود.
آقای متقی گفت: شرکت‌های خصوصی فاقد پروانه و مجوز فعالیت نیز در کار نصب این تجهیزات دخالت دارند که این مسئله درصد خطا و خرابی در آسان بر‌ها را افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر استفاده از بالابر در صنعت ساختمان استان ادامه داد: اغلب این دستگاه ها فاقد پروانه استاندارد هستند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اضافه کرد: براساس قانون، شهرداری‌ها مکلفند از ارائه پایان کار به ساختمان‌های آسانسوردار فاقد مجوز استاندارد خود داری کنند که این مهم در استان رعایت نمی‌شود.
مجری نصب آسانسور‌ها در یاسوج هم شمار آسان برهای غیر استاندارد را بیش از ۴۰۰ دستگاه اعلام کرد و علت این موضوع را ضعف نظارت دستگاه‌های متولی ذکر کرد.
آقای مقتدر بازدید‌های دوره‌ای از این دستگاه‌ها را ضعیف خواند و گفت:هر آسانسور باید سالی یک بار بررسی و مجوز استاندارد سالیانه دریافت کند، اما به علت هزینه هنگفت ۴ تا ۵ میلیونی مالکان از انجام این کار خودداری می‌کنند.
وی افزود: باید با کاهش نرخ تعرفه مجوزاستاندارد، مالکان را به استاندارد سازی آسانسور‌ها ترغیب کرد.
فیلی معاون عمرانی استاندار هم گفت: بر اساس مصوبه شورای استاندارد سازی کالا و خدمات استان شهرداری‌ها و نظام مهندسی ساختمان موظف به اخذ مجوز استاندارد در هنگام پایان کار و دیگر امورات مربوط به ساختمان شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار