کد خبر: ۶۱۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ 28 May 2018

ماه مبارک رمضان برای علاقه مندان به ورزش و ورزشکاران به واسطه برگزاری مسابقات جام رمضان، ماهی سرشار از هیجان، شور و اشتیاق است، اشتیاقی که نه تنها نسل جوان بلکه آن هایی را که پا به سن گذاشته اند را هم به وجد می آورد و همه آنان را برای مدتی در فضاهای ورزشی جمع می کند، در این ماه پس از افطار نه تنها سالن های ورزشی بلکه زمین های مینی چمن شهرستان ها هم میزبان مملو از جوانان ورزشکار می شود جوانانی که به واسطه ورزش گرد هم آمده اند و برای خود تشکیل جامی داده اند.
جوانان خاش هم با رسیدن این ماه برای برگزاری رقابت های جام رمضان خود را آماده کردند و این روزها با گذشت هشت روز از ماه مهمانی خدا رقابت های رمضانی رو به اوج است و سبب شده است تا هنگام برگزاری مسابقه خانواده ها ساعتی را در کنار زمین های مینی چمن یا سالن های ورزشی جمع شوند و به تماشای مسابقه فرزندانشان در یک میدان ورزشی بپردازند.
اوج گیری جوانان در جام رمضان
یکی از ورزشکاران خاش می گوید: با توجه به شرایط زندگی اغلب ساکنان شهرستان به کشاورزی، دامداری و برخی به فروشندگی مشغول هستند و به این دلیل کمتر می توانند در مسابقات ورزشی حضور داشته باشند اما با رسیدن ماه رمضان شرایط به میمنت این ماه تغییر می کند و جوانان علاقه مند به ورزش وقت بیشتری برای پرداختن به آن دارند. «عبدالرحمان براهویی» می افزاید: در این ماه برگزاری مسابقات جام رمضان شور و شوق وصف نشدنی در میان جوانان به وجود می آورد و همه دوست دارند با تشکیل تیم در مسابقات به میدان بروند و حتی کاپ قهرمانی را کسب کنند که این هم خود از فضیلت های ماه مبارک است. به گفته وی، جوانان شهرستان کمتر می توانند به ورزش بپردازند و اغلب در مزارع مشغول کشاورزی هستند اما برگزاری رقابت های جام رمضان به ویژه در روستاها شرایطی را ایجاد می کند تا آن ها هم بتوانند مدتی را به طور نیمه حرفه ای ورزش و هیجان حضور در میدان رقابت رسمی را احساس کنند اما اگر برگزاری چنین رقابت هایی افزایش یابد آنان هم می توانند حضور بیشتری داشته باشند. یکی از شهروندان می گوید: با رسیدن ماه رمضان و برگزاری رقابت های جام رمضان هیجان ورزش در میان جوانان بالا می گیرد و با رسیدن مسابقات به روزهای پایانی این هیجان به اوج خود می رسد که این مهم گواه علاقه جوانان خاش به ورزش است و می طلبد تا متولیان ورزش بیشتر به علاقه آن ها توجه داشته باشند. وی می افزاید: شهرستان در حوزه ورزش کمبودهایی دارد که نبود فضای ورزشی مناسب، نبود تجهیزات ورزشی استاندارد و نداشتن اعتبار لازم برای برگزاری مسابقات ورزشی مهم قسمتی از آن است و رفع این مشکلات فقط با تلاش مسئولان استانی به ویژه مسئولان ورزشی امکان پذیر است. به گفته وی، با توجه به هم مرزی استان با کشورهای فعال در فروش و قاچاق مواد مخدر نیاز است برای حفظ جوانان در مقابل تهدید های مرزی با افزایش فضاهای ورزشی و برگزاری مسابقات قهرمانی استان یا کشور در این شهرستان ها زمینه حضور آن ها در عرصه ورزش را فراهم کرد.
بالاگرفتن تب رمضان در خاش
رئیس اداره ورزش و جوانان خاش می گوید: هر سال با شروع ماه رمضان رقابت های جام رمضان در شهرستان با حضور وصف نشدنی جوانان و خانواده هایشان برگزار می شود که امسال هم با آغاز ماه این روال ادامه داشت و رقابت های ورزشی در نقاط مختلف شهرستان برنامه ریزی شد که در این زمینه همه بخش ها و روستاها این شب ها شاهد برگزاری مسابقات جام رمضان است.
«مسافر شهنوازی» می افزاید: برای مسابقات جام رمضان امسال تیم های زیادی با تقسیم در گروه ها و رشته های مختلف شرکت کرده اند که در میان آن ها فوتسال را می توان شاخص ترین رشته دانست زیرا در این دوره از رقابت ها 66 تیم فوتسال برای رسیدن به قهرمانی با یکدیگر رقابت می کنند. به گفته وی، 25 تیم فوتسال در بخش مرکزی، 10 تیم در بخش نوک آباد، هشت تیم در روستای اسکل آباد، 15 تیم در گوهر کوه و هشت تیم در بخش ایرندگان خاش برای رسیدن به قهرمانی جام رمضان با یکدیگر رقابت می کنند.
جام رمضان برای 4 رشته پر مخاطب
وی تصریح می کند: فوتسال یکی از ورزش هایی است که به دلیل در دسترس بودن ابزار آن نسبت به دیگر رشته ها مورد استقبال قرار می گیرد و در خاش هم این موضوع وجود دارد و برای جام رمضان بیشتر تیم های متقاضی برای این رشته اعلام آمادگی کرده اند و پس از آن رشته والیبال بیشترین متقاضی را دارد. به گفته وی، در این شهرستان در کنار فوتسال و والیبال رشته های کشتی و تکواندو هم علاقه مندان بسیاری به خود جلب کرده و این مهم سبب شده است تا برای ایام رمضان امسال مسابقات جام رمضان در این دو رشته هم برگزار شود که خود علاقه مندان بیشتری را به سمت ورزش سوق می دهد. وی می افزاید: رقابت های فوتسال جام رمضان مدتی است که آغاز شده است و طبق برنامه ریزی انجام شده هفته آینده این مسابقات در برخی مناطق فینال خود را برگزار خواهد کرد اما برای رشته های کشتی و تکواندو شرایط رقابت متفاوت است و مسابقات فقط در یک روز برگزار خواهند شد. وی می گوید: رقابت های ورزشی جام رمضان در کنار گرامیداشت این ماه مبارک به دنبال پرکردن اوقات فراغت جوانان و بزرگسان است و سعی می شود تا با برگزاری مسابقات در میان اقشار مختلف شهرستان نشاط و شادابی ایجاد شود./روزنامه سیستان و بلوچستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار