مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان گفت: خشکسالی و کمبود بارش باران در این شهرستان بیش از 14هزار هکتار از اراضی دیم کشاورزان را نابود کرد.
کد خبر: ۶۱۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 28 May 2018

علی اکبر باورساد با اشاره به برداشت گندم از مزارع این شهرستان اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم دیم در مسجدسلیمان حدود 21 هزار هکتار بود که با توجه به خشکسالی و کمبود بارش در شهرستان تنها حدود 6 هزار و 400 هکتار آن قابل برداشت بود.

وی افزود: امسال خشکسالی و کمبود بارش باران در مسجدسلیمان بیش از 14 هزار هکتار از اراضی دیم کشاورزان را نابود کرد و باعث شد تا کشاورزان نتوانند محصول مناسبی را از مزارع خود برداشت کنند.

باورساد تصریح کرد: سطح زیر کشت جو در شهرستان 3 هزار و 500 هکتار و سطح زیر کشت کلزا 150 هکتار بود که با توجه به خشکسالی تنها از سطح 850 هکتار جو و 60 هکتار کلزا برداشت انجام گرفت و سایر اراضی غیر قابل برداشت بودند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان تصریح کرد: برداشت کلزا از 20فروردین ماه و برداشت گندم و جو از 30 فروردین ماه در شهرستان آغاز شده و تا حدود یک هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت. در این زمینه پیش‌بینی می‌کنیم که 1500 تن محصول گندم از مزارع برداشت شود.

باورساد بیان کرد: امسال فقط دو بارش موثر در شهرستان داشتیم و این مساله باعث شد تا عملکرد بذرها خوب نباشد و کشاورزان با خسارات جدی در کشت‌های خود مواجه شوند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بحران آب ، خشکسالی ، دیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار