معاون رئیس جمهور:
معاون رئیس جمهور گفت: دولت باید به‌سمت توانمندسازی بخش خصوصی و نهادهای مدنی حرکت کند تا این نهادها بتوانند به‌صورت سازمان یافته و متشکل اداره امور را بر عهده گرفته و بر دولت نظارت کنند.
کد خبر: ۶۱۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ 27 May 2018

به گزارش تابناک رضوی، جمشید انصاری در جلسه شورای اداری خراسان رضوی که در استانداری این استان برگزار شد، با بیان اینکه امروز باید دولت به‌سمت وظیفه تاریخی خود بازگردد و در این راستا حرکت کند، اظهار داشت: دولت باید بتواند تنظیم گر اداره امور کشور باشد و بخشی از امور اساسی مانند امنیت ملی و عمومی و تامین استقلال را دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه پارسال از 320 هزار میلیارد تومانی که به‌عنوان عملکرد نهایی بودجه هزینه شده بود، فقط 40 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی صرف شده است، گفت: 280 هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های دولت اعم از پرداخت حقوق کارکنان و ارایه خدمات شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امسال هم بودجه کشور 368 هزار میلیارد تومان است، متذکر شد: اگر به‌سمت توسعه و تقویت بخش خصوصی و نهادهای مدنی نرویم، هزینه‌های جاری ما به 328 هزار میلیارد تومان می‌رسد و هیچ چشم‌اندازی در سال‌های آینده برای ارائه خدمات و تامین اعتبار برای این بخش نداریم.

انصاری ادامه داد: ما ناچار از تقویت بخش خصوصی در جریان اصلاح امور کشور هستیم تا به‌حدی از بلوغ برسد که نقش تاریخی خود را ایفا کند و این مساله در مورد نهادهای مدنی نیز صادق است.

وی بیان کرد: نظام اداری تنها یک شان دارد و آن اداره امور کشور و ارائه خدمات مورد نیاز مردم است، هر یک از مدیران در دستگاه های خود با همکاری کارمندانشان بخشی از خدمات دولت را به مردم ارائه داده و پیشبرد برنامه‌های کشور را بر عهده دارند، در این میان، کوچک‌ترین اختلالی در این زمینه، پیامدهایی دارد که علاوه بر اختلال در زندگی مردم، تحقق اهداف دولت در دوره های زمانی مشخص را غیرممکن می‌کند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به تدوین نخستین برنامه تحول اداری در سال 77 در دولت اصلاحات و آسیب‌شناسی نظام اداری کشور، گفت: نکته جالب توجه در این آسیب‌شناسی آن بود که گذشت زمان و اجرای برنامه‌های اصلاح نظام اداری در نگاه کلان، تغییری ایجاد نکرد و وضعیت با 20 سال گذشته تفاوتی ندارد.

انصاری در حکمرانی خوب 3 عامل را مهم دانست که باید در تقسیم وظایف و ماموریت‌ها در اداره کشور متناسب با هم حرکت کنند که نخستین آن نهادها و تشکل‌های جامعه مدنی اعم از احزاب و مطبوعات است که باید در اداره امور ایفای نقش کند، در واقع باید این جامعه مدنی در حدی از بلوغ و توسعه یافتگی باشد که بتواند سهمی از مسئولیت‌های اداره امور را بر عهده گیرد.

وی بخش خصوصی را به‌عنوان عامل دوم مهم خواند که یک بخش خصوصی رشد یافته و به بلوغ رسیده کمک موثری در اداره کشور است و اضافه کرد: عامل سوم دولت به‌عنوان حکومت است و اگر این سه حوزه حرکت همسانی نداشته باشند، توازن برقرار نشده و به‌صورت طبیعی بخش قوی‌تر همه چیز را به‌سمت خود سوق می‌دهد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار