رئیس سازمان بهزیستی کشور:
تابناک: رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیگیری غربالگری کودکان زیر یک سال در کشور گفت: براین اساس توسعه مراکز غربالگری، افزایش تعداد نیروی متخصص، و ارتقای سطح آگاهی جامعه در دستور کار است.
کد خبر: ۶۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 13 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی بعد از ظهر یکشنبه و همزمان با نخستین روز هفته بهزیستی در آئین بهره‌برداری از خانه کودک و نوجوان اعظم در اصفهان با اشاره به همکاری خوب خیران در استان اصفهان با نهاد‌های حمایتی از خانواده‌های نیازمند و بی بضاعت اظهار داشت: در این راستا ضروری است که برنامه‌ای مدون شود تا فعالیت‌های خیریه‌ها و سازمان بهزیستی را ساماندهی و حداکثر استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم.

رسیدن به نظام سلامت و برخورداری از سلامت اجتماعی مهم‌ترین هدف بهزیستی

وی رسیدن به نظام سلامت و برخورداری از سلامت اجتماعی را از مهم‌ترین اهداف سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد و بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های آموزشی و تربیتی در گروه‌‌های سنی نوزادان، کودکان، نوجوانان و جوانان باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه توجه به رشد، آموزش، سطح سلامت، تغذیه، اشتغال و مسکن کودکان نگاه همه جانبه‌ای از دوران ابتدایی در سازمان بهزیستی در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: این اقدام در گذشته نیز انجام می‌شده است ولی در دولت تدبیر و امید با شدت بیشتری در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی بیش از هر چیز بر پایه اخلاق مداری، انسان دوستی و اخلاق مداری بنا شده است، گفت: از این رو سیاست دولت در راستای ایجاد بهزیستی جامعه محور سوق پیدا کرده است و در این زمینه نیاز به حمایت‌های اقشار مختلف جامعه داریم.

محسنی‌بندپی با اشاره به برخی از شاخص‌های برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی کشور نیز بیان داشت: ارتقای رفاه اجتماعی و بهزیستی جامعه، الزام قانونی به پیوست سلامت اجتماعی، پیشگیری از بروز آسیب اجتماعی در گروه‌های آسیب پذیر، ارتقاء کمی و کیفی خدمات، گسترش مشارکت‌های مردمی و خیران و مستندسازی فرآیندها برای الگوسازی برای آیندگان از جمله سرفصل‌های برنامه ششم سازمان بهزیستی است که به زودی به ادارات سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

قانون حمایت از معلولان پس از ۱۱ سال تصویب شد

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور به سازمانی جوان و برومند مبدل شده است، ادامه داد: از این رو توانمندسازی جامعه هدف بزرگ‌ترین هدف این سازمان است و به سوی راهکارهایی برای بهتر زیستن پیش می‌رود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به تصویب قانون حمایت از معلولان پس از ۱۱ سال در هیئت دولت نیز گفت: با اجرای این قانون خلاءهای قانونی حمایت از معلولان پر شده و این افراد از خدمات بیمه‌ای، اداری، مالی، پزشکی، حقوق و معیشت برخوردار می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به پیگیری غربالگری کودکان زیر یک سال در کشور نیز اظهار داشت: بر این اساس توسعه مراکز غربالگری، افزایش تعداد نیروی متخصص، و ارتقای سطح آگاهی جامعه در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان از بروز معلولیت‌هایی در این زمینه جلوگیری کرد.

به گزارش مهر، خانه کودک و نوجوان اعظم چهل و یکمین خانه کودک و نوجوان استان اصفهان است که با ظرفیت ۱۵ نفر کودک ۳ تا ۶ ساله بی‌سرپرست که توسط فرد خیری به صورت هیات امنائی در خانه‌ای به مساحت ۷۰۰ مترمربع راه اندازی شد.

گفتنی است که در آئین بهره‌برداری از خانه کودک و نوجوان اعظم استاندار اصفهان و جمعی دیگر مسئولان رئیس سازمان بهزیستی کشور را همراهی کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار