کد خبر: ۶۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳ 12 July 2015
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد :طبق دستورالعمل جدید صندوق توسعه ملی دوره تنفس طرح‌های کشاورزی یکساله و بازپرداخت ۲ ساله است، گفت: ضروری است این دستورالعمل اصلح شود زیرا رغبتی برای ایجاد طرح‌های کشاورزی وجود ندارد.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمدوبه نقل از تسنیم ، جعفر گوهرگانی صبح امروز در نشست کارآفرینان عضو کانون کار افرینی کهگیلویه و بویراحمد با مسئولان استانی، اظهار داشت: به طور حتم با اجرای این بخشنامه شاهد رکود اجرای طرح‌های تولیدی - کشاورزی هستیم زیرا در صورت استفاده از این تسهیلات سرمایه‌گذار باید خود را آماده رفتن به زندان کند.

وی خواهان دوره بازپرداخت 5 یا 6 ساله تسهیلات بخش کشاورزی صندوق توسعه ملی شد و افزود: البته استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای اصلاح این دستورالعمل مکاتبات لازم با وزرای متولی، بانک‌ها و صندوق توسعه ملی داشتند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی با اشاره  به اینکه دولت در زمینه بهره سود بانکی در 8 استان محروم کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد نگاه ویژه دارد، گفت: بحث حامل‌های انرژی بویژه گاز کمر سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی بویژه گلخانه‌داران را شکسته است.

گوهرگانی خواستار افزایش افراد مشمول بیمه گلخانه‌ها از 5 نفر به 10 نفر شد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بخش‌های مختلف جهاد کشاورزی این استان از جمله شیلات و نظام مهندسی همکاری لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشند و بسنده به دستورالعمل‌های دست و پاگیر نکنند.

وی ابراز کرد: در دستورالعمل جدید صندوق توسعه ملی ابلاغی به بانک‌ها دوره مشارکت 36 ماهه تعریف شده که یکسال آن دوره تنفس و 2 سال دیگر نیز دوره بازپرداخت تسهیلات است.

گوهرگانی با تاکید بر اینکه با این شرایط هیچ فردی رغبت سرمایه‌گذاری ندارد، عنوان کرد: با این شرایط متقاضی ایجاد طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی به دلیل ترس از عدم توان بازپرداخت در این مدت کوتاه از هرگونه سرمایه‌گذاری منصرف می‌شود.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  به طور مثال فردی که برای احداث یک طرح گلخانه‌ای 800 میلیون تسهیلات دریافت می‌کند تا فراهم شدن شرایط زیربنایی و سازه، دوره تنفس طرح تمام می‌شود و این جای سوال دارد که چگونه می‌تواند در 2 سال 800 میلیون تسهیلات را باز پرداخت کند.

گوهرگانی افزود: در شرایط کنونی کشور بهترین منبع برای رونق اقتصادی و راه‌اندازی طرح‌های تولید و کشاورزی صندوق توسعه ملی است که با ابلاغ دستورالعمل امسال این صندوق شرایط سرمایه‌گذاری سخت شده و رفع این مشکل نیازمند اصلاح دستورالعمل ابلاغی به بانک‌های عامل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار