هفتمین جلسه هم اندیشی معاونین اجتماعی ناجا با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردار منتظر المهدی معاون اجتماعی ناجا
کد خبر: ۶۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 12 July 2015
سخنگوی ناجا در مورد افزایش بحث سگ گردانی در معابر پایتخت گفت: این موضوع را قبول نداریم اگر تعدادی از افراد در مجامع عمومی سگ گردانی می کنند که باعث ایجاد مزاحمت است شهروندان می توانند شکایت کنند.

 سردار سعید منتظر المهدی در ادامه دومین نشست خبری خود در پاسخ به سئوالی درباره افزایش سگ گردانی در معابر عمومی به ویژه خیابان های شمالی پایتخت گفت: اینکه سگ گردانی در معابر زیاد شده است را قبول نداریم البته تعدادی از افراد در مجامع عمومی سگ گردانی می کنند که اگر این فعل باعث مزاحمت شود افراد می توانند از آنها شکایت کنند و پلیس نیز در این زمینه پرونده تشکیل داده و افراد خاطی را به مراجع قضائی معرفی می کند.

سخنگوی ناجا درباره ساماندهی و جمع آوری متکدیان نیز که قرار بود با حضور کمیته ای سه نفره به سرانجام برسد افزود: جلسات کمیته سه نفره با حضور نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری برگزار شده و فرمانده رئیس پلیس پیشگیری ناجا درباره اهداف این جلسه و دستاوردهای آن اطلاع رسانی ها لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: طبق ماده ۷۱۲ و ۷۱۳ تکدی گری جرم محسوب می شود و ما آمادگی داریم سیمای شهر و کشور را از لوث متکدیان پاک کنیم اما مسئله مهم این است که بتوانیم زیرساخت های لازم را برای جمع آوری این افراد ایجاد کنیم چراکه این افراد انسان هستند و باید برای رشد و بازگشت آنها به جامعه زمینه های لازم را فراهم کنیم.

سردار منتظرالمهدی با اعلام اینکه ۱۲ سازمان در زمینه جمع آوری و ساماندهی متکدیان دارای مسئولیت هستند، افزود: عزیزان ما در شهرداری و بهزیستی نیز تلاش های زیادی انجام می دهند تا بتوانیم به زودی سیمای شهر را از وجود متکدیان پاکسازی کنیم.

سخنگوی ناجا در ادامه به شهروندان توصیه کرد با عدم ارائه کمک به متکدیان از ادامه چرخه کاری آنها جلوگیری کند چراکه احساس دلسوزی مردم نسبت به متکدیان باعث می شود که بازار این افراد جمع شده و دست کشیدن از تکدی گری برایشان سخت باشد.

انسداد مرزها در گرو تخصیص بودجه

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره انسداد مرزها در غرب و شرق کشور نیز گفت: اراده ناجا بر این امر است که هر چه زودتر مرزهای شرقی مسدود شود اما در این زمینه محدودیت هایی وجود دارد که محدودیت بودجه و تامین اعتبار یکی از بزرگترین چالش های ناجا در مسدود کردن مرزها به شمار می رود.

به شایعات در مورد اسیدپاشی توجه نکنید

سردار منتظر المهدی در مورد آخرین جزئیات پرونده اسیدپاشی اصفهان و شایعاتی که پیرامون آن وجود دارد، گفت: به شایعات گوش نکنید از همین تریبون اعلام می کنم که پلیس به سرنخ هایی رسیده است اما چون در جمع بندی سرنخ ها هنوز به نتیجه نرسیده ایم اطلاع رسانی در این زمینه صورت نمی گیرد. توصیه می کنم خبر موثق و صحیح در خصوص اسیدپاشی را از پلیس بپرسید و مطمئن باشید اگر نتیجه ای حاصل شود در کمترین زمان ممکن اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی ناجا در مورد دودی کردن خودروهای شخصی توسط مالکان و برخورد پلیس با افرادی که نسبت به رنگی کردن یا دودی کردن شیشه خودروهای خود اقدام می کنند نیز گفت: طبق قانون اگر کسی از شیشه های رنگی و دودی برای خودروی خود استفاده کند به موجب اینکه از فاصله ۳ متری سرنشینان داخل خودرو قابل دیدن باشند هیچ جرمی مرتکب نشده است اما اگر فردی این موارد را رعایت نکند مشمول جریمه می شود که در کلانشهرها این جریمه ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و در شهرستان ها مبلغ جریمه ۳۰ هزار تومان است.

وی همچنین در مورد اتفاق و تیراندازی مرگبار در یاسوج نیز گفت: در این درگیری یک نفر کشته شد و حال یک نفر دیگر وخیم است این موضوع یک نزاع و درگیری بود که توسط سلاح ساچمه زن رخ داد و حضور به موقع پلیس باعث شد متهمان فراری آن در کمتر از ۴۸ ساعت شناسایی و دستگیر شوند.

سردار منتظر المهدی درباره جزئیات این حادثه نیز گفت: در وقوع این درگیری هیچ آشنایی و درگیری قبلی وجود نداشته متاسفانه مشاجره و عدم کنترل خشم باعث بروز این حادثه شد و هیچ موردی مبنی بر امر به معروف و نهی از منکر در بروز آن نقش نداشته است.

سخنگوی ناجا در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره دستگیری یکی از مدیران ارشد بانک سپه نیز گفت: در این زمینه اطلاع دقیقی ندارم اما کلاهبرداری در یکی از بانک ها به وقوع پیوسته و جزئیات آن بدین گونه بود که فردی برای نصب آنتی ویروس به شعبه بانک مراجعه کرده و در بررسی ها مشخص شد متاسفانه اطلاعات را کپی می کرده و از این طریق موفق به برداشت ۱۹ میلیارد تومان از حساب های شهروندان شده بود. این شخص در ردزنی های پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

غیبت سربازی تا پایان سال ۹۴ محاسبه می شود

وی در ادامه درباره اجرای طرح جریمه غیبت سربازی نیز گفت: افرادی مشمول جریمه غیبت سربازی می شوند که غیبت ۸ ساله داشته اند و سئوال می شود اگر کسی ۷ سال و ۴ ماه غیبت داشته باشد مشمول این طرح می شود یا خیر باید بگویم اگر مدت غیبت سربازی تا پایان سال ۹۴، هشت سال تمام شود مشمول اجرای این طرح می شود و می تواند از طرح خرید جریمه استفاده کند. در سال آینده معلوم نیست این طرح ادامه پیدا کند و قیمت آن چقدر محاسبه شود.

سردار منتظر المهدی گفت: این طرح در هشت گروه تحصیلی طبقه بندی شده و کمترین مقدار جریمه ۱۰۰ میلیون ریال و بیشترین میزان آن ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که به ازای هر یک سال مازاد ۱۰ درصد به آن افزوده می شود البته تاهل و داشتن فرزند ۵ درصد از مجموع جریمه کم می کند.

معاون اجتماعی ناجا گفت: کسانی که با این طرح معافیت دریافت می کنند نمی توانند به عنوان کاندیدای مجلس عضو شورای اسلامی شهر و روستا مشغول به فعالیت شوند همچنین از انتصاب به عنوان مدیریت سیاسی و اداری در برخی از دستگاه ها نیز محروم می شوند.

وی اعلام کرد: ۲۸۵ هزار و ۹۰۶ نفر در طرح خرید جریمه سربازی شرکت کردند که از این تعداد حدود ۱۳۰ هزار پرونده بررسی شده ۱۲۶ هزار نفر مشکل نداشتند ۴ هزار نفر مشمول نشدند همچنین برای ۲۴ هزار نفر کارت معافیت صادر شده و ۶ هزار کارت نیز تا چند روز آینده صادر خواهد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار