امیری در مورد انتخاب استاندار استان مرکزی تاکید کرد: تا این لحظه کسی به عنوان استانداری استان مرکزی محسوب نشده است
کد خبر: ۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹ 18 February 2015


حسینعلی امیری، امیری سخنگوی وزارت کشور و قائم مقام وزیر کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص حاشیه نشینی در شهرها و معضلات بزهکاری و ناامنی در این خصوص افزود: با بازدیدی که وزیر کشور از حاشیه نشین داشته اند با وضعیت نابسامانی مواجه شده‌اند خرید و فروش مواد مخدر، خرید و فروش مواد مسروقه، سرقت، از جمله عوامل گسترش حاشیه نشینی است.

 

امیری ادامه داد: در همین خصوص به منظور جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت و به همین منظور جلوگیری از تصرف اموال قانونی و اراضی قانونی نیز در دستور کار قرار گرفت و همکاری خوبی میان دستگاههای قضایی در این راستا در تهران قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: در همین خصوص در 6 ماه دوم سال سال 92 تا پایان آذرماه 93، 2 هزار و 600 حکم تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و بیش از 1100 هکتار اراضی آزادسازی شده اند.

 

امیری در مورد معضل ریزگردها گفت: هفته گذشته شاهد ورود ریزگردها به استان کرمانشاه، کردستان، ایلام، بوشهر بودیم موضوع ریزگردها موضوعی است که در یک بستر زمانی ده تا 15 ساله اتفاق افتاده است و منشاء داخلی و بین المللی دارد که یکی از دلایل آن خشک شدن هورها در عراق و بوشهر وزش باد است.

 

وی ادامه داد: در هفته گذشته این امر موجب قطع برق بخشی از ایلام شد که با پیگیری استانداری این معضل حل شد و البته در استان خوزستان نیز شاهد حضور تعدادی از شهروندان اهوازی و مراجعه به استانداری بودیم که با توزیع استاندار قانع شدند.

 

وی با اشاره به نقش برجسته مردم در استان خوزستان اظهار کرد: وزیر کشور مهندس نجار را به عنوان رییس مدیریت بحران در این امر منصوب کردند تا به طور موثر این موضوع پیگیری شود و امکانات وزارت کشور و سازمانهای تابعه در جهت حل مشکل ریزگردها به کار گرفته شود.

 

وی ادامه داد: سازمان مدیریت بحران فقط گزارش این امر را تهیه می کند و بودجه مستقل ندارد تا کاری را انجام دهد اما سازمان مدیریت برنامه ریزی هزینه این امر تامین می کند.

 

امیری اظهار کرد: با دستور وزیر کشور قرار شده است از امکانات و ظرفیتهایی که در اختیار وزارت کشور است با نهایت سخاوتمندی برای حل معضل ریزگردها استفاده شود از این پدیده طبیعی نباید استفاده سیاسی شود و برای مردم باید این موضوع روشنگری شود و مردم بدانند مسئولان همت جدی دارند تا این مشکل را حل کنند اما این موضوع نیازمند کار علمی و اقدامات سایر کشورهاست.

 

وی در مورد کشف باند تروریستی در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از سال 86 تاکنون تمام وقایع تروریستی توسط این گروهک در کشور اتفاق می افتاده است و برنامه ریزی آینده آنها بمب گذاری در 4 شهرستان بوده است.

 

وی با اشاره به انتخابات سال آینده کشور گفت: هر کسی از فیلتر شورای نگهبان عبور کند و صلاحیتش تایید شود اصولگرای اصلاح طلب باشد و یا از هر حزبی باشد وزارت کشور نگاه مساوی دارد و جانبداری از طریق گروه سیاسی نمی کند.

 

امیری اظهار کرد: جلوگیری از ایجاد حواشی از دیگر اهداف وزارت کشور در انتخابات است دولت در تمام سطوح مستقر می شود و انتخابات با همدلی انشاءالله برگزار خواهد شد.

 

امیری در مورد سفر وزیر کشور به عراق برای حل مشکل ریزگردها گفت: وزیر کشور سفری در این رابطه به عراق ندارد و متولی ریزگردها فقط وزارت کشور نیست بلکه سازمان مدیریت بحران نیز در این موضوع متولی است و بودجه این سازمان نیز در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.

 

وی افزود: حل مشکل ریزگردها به دستگاههای مختلف مربوط می شود که از ان جمله می توان به محیط زیست و وزارت بهداشت اشاره کرد حل مشکل ریزگردها بالاتر از سازمانها باید تصمیم گیری شود.

 

وی در مورد انتخابات سال آینده افزود: انتخابات خبرگان و مجلس براساس قانون صورت می گیرد و بر همین اساس هیئت های اجرایی و نظارت در شورای نگهبان تشکیل می شود درخصوص انتخابات خبرگان وزارت کشور صرفاً مجری است و این انتخابات با مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری متفاوت است.

 

امیری اظهار کرد: البته در انتخابات براساس توافق میان وزارت کشور و شورای نگهبان جدول روزانه در این زمینه انتخاب می شود و تاکنون وزارت کشور دو تاریخ هفتم و چهاردهم اسفند ماه ۹۴ را برای انتخابات پیشنهاد کرده است که البته هیچ یک قطعی نشده است و با بحث و کارشناسی مناسب ترین زمان به شورای نگهبان اعلام می شود تا به اطلاع عموم برسد.

 

وی ادامه داد: تاکنون تاریخ دقیق انتخابات مجلس و خبرگان در سال 94 قطعی نشده و موضوع در مرحله کارشناسی است.

 

وی درخصوص استعفای برخی کاندیداتورها اظهار کرد: وزیر کشور فقط در مورد استعفای کارکنان و مدیران وزارت کشور دستور می دهد و در صورت استعفا می توانند در کاندیداتوری مجلس شرکت کنند استعفای شهرداران شامل وزارت کشور نمی شود و تابع این وزارتخانه نیست زیرا انتخابات شهرداران از سوی شورای شهر است.

 

وی در مورد لایحه احزاب گفت: تقاضا کردیم این لایحه در دولت خارج از نوبت مورد بررسی قرار گیرد این قانون تبعات سیاسی و اجتماعی دارد و برای اظهارنظر به دستگاههای مختلف فرستاده شده است علاقه مند به کار موازی نیستیم و امیدواریم این موضوع با همکاری مجلس شورای اسلامی به نتیجه برسد اما قابل پیش بینی نیست که لایحه احزاب به سال آینده انتخابات برسد.

 

امیری اظهار کرد: از زمان فعالیت دولت تدبیر و امید 21 مجوز فعالیت احزاب 19 مجوز برگزاری مجمع سالیانه احزاب صادر شده است و همچنین 35 مورد تقاضای تشکیل حزب داریم که در حوزه تشکلهای سیاسی است.

 

وی اظهار کرد: رویکرد احزاب باید احزابی تاثیرگذار در تربیت نیروی انسانی نخبه پروری باشد و رسانه در این جهت باید اثربخش باشد اینکه چه تعداد احزاب ثبت شده است مهم نیست بلکه مهم این است که احزاب بتوانند اثرگذار باشند.

 

امیری در مورد انتخاب استاندار استان مرکزی تاکید کرد: تا این لحظه کسی به عنوان استانداری استان مرکزی محسوب نشده است و این امر توسط سرپرست در استان مرکزی اداره می شود و تعیین استاندار در حال بررسی است و اسامی در حال گمانه زنی هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار