تابناک: مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از برگزاری سومین هفته گردشگری محلات اصفهان در بازار بزرگ این شهر واقع در میدان امام (ره) در تعطیلات نوروز خبر داد.
کد خبر: ۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰ 18 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، « مهدی بقایی » روز چهارشنبه در دومین هفته گردشگری محلات در محله ' علیقلی آقای' اصفهان، افزود: برنامه سومین هفته گردشگری محلات اصفهان به گونه ای طراحی شده تا گردشگران و میهمانان نوروزی بتوانند از آن استفاده کنند.

وی اظهار کرد: برنامه ها در سومین هفته گردشگری محلات اصفهان بر اساس مناسبات اجتماعی مردم که در دوران سلجوقی متداول و مرسوم بود، برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به استقبال خوب شهروندان از هفته های گردشگری محلات افزود: ادامه همین مسیر، آینده خوبی را برای توسعه گردشگری و آشنایی با محله های مختلف اصفهان رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: براساس نظرسنجی ها، 40 درصد شهروندانی که در دومین هفته گردشگری محلات از محله علیقلی آقا بازدید کرده اند، از محله حسن آباد ( نخستین محله از هفته گردشگری ) نیز دیدن کرده بودند و این موضوع نشاندهنده اقبال بیشتر مردم از هفته گردشگری محلات است.

بقایی با بیان اینکه برگزاری هفته های گردشگری محلات به عنوان یک حرکت جدید در کشور مطرح است، مهمترین دستاورد برگزاری این برنامه را ایجاد یک الگوی جدید برای تفریح و گردشگری در شهر اصفهان اعلام کرد و گفت: با برگزاری هفته های گردشگری محلات، مردم توام با قرارگرفتن در یک فضای مفرح و سالم، با محله های قدیمی و ظرفیت های آن آشنا می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، بقایی گفت: دومین هفته گردشگری محلات که در محله علیقلی آقا در حال برگزاری است سبب شد تا شهروندان در بازدید از مجموعه فرهنگی و تاریخی علیقلی آقا (بازارچه، حمام، مسجد و ذکر خانه) با مشخصه های یک محله قدیمی، عناصر و ظرفیت های آن آشنا شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان درباره بازدید گردشگران خارجی از محله های اصفهان نیز گفت: در تلاشیم با اجرای برنامه هایی گردشگران خارجی را با محلات اصفهان و ویژگیهای آنها آشنا کنیم.

در هفته گردشگری محلات اصفهان، مردم علاوه بر دیدن آثار تاریخی این محلات با آداب و رسوم رایج در گذشته و حال آنها نیز آشنا می شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار