مدیرکل کمیته امداد قم:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: یک هزار و 100 خانواده تحت پوشش کمیته امداد این استان، زیر نظر مددکاری اسلامی هستند و خدمات ویژه ای از سوی طلاب حوزه های علمیه با رویکرد اسلامی به آن ها ارائه می شود.
کد خبر: ۶۰۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ 10 May 2018

به گزارش تابناک قم، اکبر میرشکار روز پنجشنبه در همایش بزرگ مبلغان ماه رمضان درقم ، افزود: طرح مددکاری اسلامی در این استان با حضور خواهران و برادران طلبه به منظور حمایت از اقشار ضعیف و کاهش آسیب های اجتماعی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: در این طرح ، مبلغان حوزه های علمیه با حضور در منزل خانوادهای بی سرپرست با کمک به مسائل تربیتی فرزندان، ترک اعتیاد و ایجاد اشتغال نسبت به بازسازی خانواده ها اقدام می کنند.

وی با بیان این که این طرح تاکنون نتایج بسیار خوبی در پی داشته است، گفت: با اجرای طرح ، مدت ماندگاری مددجویان کمیته امداد تحت پوشش این نهاد روز به روز کاهش می یابد و تاکنون برای 80 تن از زنان سرپرست خانواده شغل پایدار و دایم ایجاد شده است.

میرشکار ادامه داد: برای 150 تن از خانم های بی پرست ازدواج مجدد فراهم شد که 47 مورد رجوع به همسر سابق بوده است.

وی تصریح کرد: از مهم ترین رشد آسیب های اجتماعی در جامعه که از دغدغه مسئولان نظام است، غفلت از ظرفیت بزرگ حوزه علمیه و توانمندی روحانیون بوده است.

وی ادامه داد: به بهداشت و سلامت جسم مردم اهمیت زیادی داده می شود، ولی از روح و روان آن ها غافل شده ایم و برای یاددادن مهارت های زندگی اقدامی نشده است.

مدیرشکار با اشاره به نتایج مثبت مددکاری اسلامی، گفت: از استان های مختلف کشور برای ترویج این الگو درخواست های زیادی صورت گرفته است و در تلاش هستیم آن را به عنوان الگویی برای توانمندسازی خانواده ها در تمام استان ها ترویج دهیم.
20
هزار و 592 خانوار با جمعیت 35 هزار و 539 تن در استان قم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که 2.8 درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود؛ از این تعداد 15 هزار و 820 خانوار فقط کمک های موردی دریافت می کنند.

همچنین 13 هزار و 730 زن که 11 هزار تن از آن ها سالمند بالای 60 سال و پنج هزار و 570 زن مطلقه هستند که همگی سرپرست خانوار می باشند و 625 خانواده زندانی نیز از جمله خانواده های زیر پوشش کمیته امداد قم است.

یک هزار و 624 بیمار صعب العلاج، 588 بیمار زمین گیر، 58 بیمار سرطانی و 137 فرد مبتلا به بیماری خاص از دیگر افراد زیر پوشش کمیته امداد قم است.

همایش بزرگ مبلغان ماه رمضان با موضوع «نقش مبلغان در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی» با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور ، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، حجت الاسلام والمسلمین داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، سید مهدی صادقی استاندار و مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار