مدیرکل کمیته امداد ‌استان قم گفت: در تاریخ ۳۰ فروردین سال جاری، ۱۵۰ موردحمایت از خانواده‌هایی که به دلیل اعتیاد همسر از هم جدا شده بودند انجام شد و از این تعداد در ۴۵ مورد، موفق به بازسازی خانواده و شروع مجدد آن بوده‌اند.
کد خبر: ۶۰۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 10 May 2018

به گزارش تابناک قم، اکبر میرشکار ظهر امروز در گردهمایی مبلغان که در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های بالای حوزه علمیه در کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: اگر امروز شاهد رشد آسیب‌های اجتماعی بوده‌ایم و این پدیده برای کشور تبدیل به دغدغه شده، بخشی از دلایل آن به دلیل غفلت از ظرفیت‌ بالای حوزه علمیه است.

وی با انتقاد از همه‌جانبه نبودن خدمات ارائه شده به مردم، افزود: امروزه در کشور به وضعیت بهداشت و سلامتی مردم توجه فراوانی ایجاد شده و اقدامات خوبی شکل گرفته است اما در زمینه روحی و روانی مردم، کار خاصی انجام نشده و از ظرفیت نهاد‌های مختلف و ذی‌ربط به اندازی کافی استفاده نشده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: در کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان قم، استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در مددکاری به نیازمندان با رویکرد اسلامی مورد توجه جدی قرار گرفته و نتیجه‌های مناسبی داشته است و این امر باید یک الگویی باشد برای سایر استان‌ها که در این زمینه اقدام نمایند.

میرشکار با اشاره کاهش مدت ماندگاری مردم قم در کمیته امداد امام خمینی (ره)، عنوان کرد: این امر نتیجه فرهنگ‌سازی درستی بوده که در استان ایجاد شده است، تا به امروز، 1100 خانواده آسیب‌دیده در اختیار مبلغان و طلاب قرار گرفته‌اند و با همت و از خودگذشتگی آن‌ها، آسیب‌های این خانواده‌ها کاهش یافته و گامی در جهت توانمندسازی خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها برداشته شده است.

وی تصریح کرد: در تاریخ 30 فروردین سال جاری، 150 موردحمایت از خانواده‌هایی که به دلیل اعتیاد همسر از هم جدا شده بودند انجام شد و از این تعداد در 45 مورد، موفق به بازسازی خانواده و شروع مجدد آن بوده‌اند که این امر با کمک به فرد در راستای ترک اعتیاد و پیدا کردن شغل برای او انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم خاطرنشان کرد: کار مبلغان در خدمت‌رسانی به مردم ممکن است کوچک جلوه کند اما درواقع این کار یک کمک مهمی برای خانواده‌های نیازمند بوده و کمیته امداد آماده انجام هرگونه فعالیت و همکاری با این مبلغان است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار