مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: حوزه بیمه خبرنگاران وزارت ارشاد سیاست جدیدی را در پالایش دقیق در پیش گرفته و آن را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده است.
کد خبر: ۶۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 11 July 2015

سید ناصر اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل نیز بر همین اساس و سیاست وزارت پالایش بیمه خبرنگاران مدنظر قرار گرفته و ما در حوزه اختیارات خودمان تأییدیه‌ها را با نظارت دقیق انجام می‌دهیم و غیر از ارائه تأییدیه و گواهی برای ثبت اطلاعات در سامانه سمان ما هیچ وظیفه و اختیار دیگری را نداریم.

وی افزود: عده‌ای از خبرنگاران در قالب فعالیت کارگاهی نشریه و روزنامه مرتبط تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند یا به صورت غیرکارگاهی معرفی شده و با کارت حرفه‌ای خبرنگاری دریافت می‌کنند و در شرایط سوم نیز به صورت آزاد با مراجعه به سایت سمان پرداختی بیمه خود را انجام می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل درباره پوشش بیمه سلامت خبرنگاران نیز بیان کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بیمه سلامت به امضاء رسیده است، افراد مشمول بیمه سلامت در کنار برخورداری از خدمات درمانی می‌توانند از مزایای بازنشستگی نیز بهره‌مند شده و استفاده کنند که هیچ مشکلی در پوشش بیمه‌ای آنها با این وضعیت وجود ندارد.

اسحاقی درباره برگزاری هفته فرهنگی اردبیل در تهران و عدم دعوت از خبرنگاران گفت: این مراسم را شهرداری منطقه دو تهران برگزار کرده و با تنوع برنامه‌های فرهنگی و هنری به انجام رسید و اکثر شرکت‌کنندگان نیز از برگزاری آن راضی و خشنود بودند.

این مسئول ادامه داد: در این مراسم از نخبگان و چهره‌های سرشناس اردبیلی حاضر در پایتخت که امکان حضور در این مراسم را داشتند، تجلیل کردیم که امیدواریم چنین حرکتی امسال نیز با حضور و مشارکت بیشتر اردبیلی‌های مقیم تهران برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برگزار نشدن نمایشگاه علوم قرآنی بیان کرد: ما عادت کردیم نقد بدون پشتوانه و گاه یک سویه‌ای را انجام دهیم، در حالی که بسیاری از افراد از پشت پرده برگزار نشدن برخی از رویدادها یا برگزاری آنها خبر ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل مدعی شد: ما زمانی که نمایشگاهی را برگزار نمی‌کنیم با یک هجمه روبه‌رو هستیم اما زمانی که برپا می‌‌شود با ایرادگیری‌های متعدد مواجه هستیم، در حالی که امکان دسترسی مردم به کتاب و اقلام فرهنگی در حال حاضر حتی بیشتر از نمایشگاه است.

اسحاقی تصریح کرد: ما قبل از ماه مبارک رمضان با هماهنگی کتاب‌فروشی‌های استان اعلام کردیم که با 40 درصد تخفیف قرآن و سایر محصولات معنوی و مذهبی به فروش می‌رسد که در چنین شرایطی هیچ تولیدکننده و کتابفروشی حاضر نیست تا در نمایشگاه حاضر باشد و محصولاتش را بالاتر از این رقم تخفیف داده شده عرضه کند.

این مسئول در پایان سخنان خود گفت: در سرکشی‌هایی که از برخی کتابفروشی‌ها داشتم، متوجه شدم حتی برخی از اقلام نظیر قرآن کریم با نصف قیمت به فروش می‌رسد در حالی که هیچ دلیلی نداشت تا ما نمایشگاهی را برپا کنیم تا بتوانیم اقلام فرهنگی و معنوی را عرضه کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار