معاون ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: عملیات تعمیر ۷۰۰۰ واحد تعمیری و آسیب‌دیده در زلزله سال گذشته در شهرستان سرپل‌ذهاب در حال اتمام است.
کد خبر: ۶۰۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 05 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،علی فولادی ، با بیان اینکه ۱۲ ستاد معین در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند اظهار داشت: از ابتدای بازسازی ستاد معینی درشهر سرپل‌ذهاب مستقر شد و در روستا‌های اطراف نیز سه ستاد روستایی اردبیل، همدان و مرکزی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰۰ واحد احداثی در روستا‌های سرپل‌ذهاب وجود دارد عنوان کرد: در شهر سرپل‌ذهاب ۹۵۰۰ واحد تعمیری و ۷۰۰۰ واحد احداثی وجود دارد و به خاطر حجمزیاد کار اواخر سال دو ستاد دیگر خراسان رضوی و مازندران در شهر سرپل‌ذهاب مستقر شدند.

فولادی با بیان اینکه عملیات تعمیر ۷۰۰۰ واحد تعمیری در حال اتمام است گفت: واحد‌های تعمیری به سه دسته نوع یک، دو و سه تقسیم شده است و تسهیلات متناسب با میزان خسارتاست، اما براساس نظر کارشناسان این واحد‌ها نیازی به مقاوم‌سازی ندارند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از واحد‌ها تحت نظر کارشناسان مقاوم‌سازی می‌شوند گفت: تمام مصالحی که اکنون برای بازسازی استفاده می‌شود استاندارد است و چنانچه این مصالحدرست اجرا شود هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود و در صورت بروز مشکل نحوه اجرا است.

فولادی با بیان اینکه تا هر جا که مردم نقش و تأثیرگذاری مناسبی داشته باشند بازسازی با سرعت بیشتری پیش می‌رود افزود: در شهر سرپل‌ذهاب ۶۹۰۰ پرونده احداث تشکیل شده که ازاین تعداد ۴۵۰۰ واحد آواربرداری شده است و آواربرداری تا یک هفته آینده در شهر به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۰۰ واحد صدور پروانه توسط شهرداری انجام شده است گفت: از این تعداد ۱۵۰۰ واحد پی‌کنی شده است و مراحل بعدی کار به تناسب پی‌کنی و صدور پروانهدر حال انجام است و نزدیک به ۵۰۰ واحد در حال اجرای فونداسیون و مراحل بعدی کار هستند.

فولادی با بیان اینکه عملیات بازسازی در ماه‌های اول مقداری کند بوده است، اما به مرور سرعت از روستا‌ها پیشی می‌گیرد عنوان کرد: وام‌های معیشتی جز آخرین وام‌ها است که ابلاغ
‌می‌شود و ستاد‌های معین به تناسب ساخت و ساز متقاضیان این وام‌ها را آزاد می‌کنند یعنی برای واحد‌های احداث ۱۰ میلیون تومان وام و دو میلیون تومان کمک بلاعوض برای مالکان ومستأجران در نظر گرفته شده است.

معاون ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: هلال‌احمر و ستاد بحران لیست خسارت دیدگان را از ما دریافت کردند و کمک‌ها به حساب بیشتر مردم واریز شده است.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار