هر کس به کاری مشغول است، یکی در حال نقالی است و آن دیگری در حال اجرای موسیقی، یکی از فرهنگ شهروندی میگوید و کمی بالاتر عده ای در حال اجرای هنرهای تجسمی هستند، این روزها حال و هوای خیابان انوری مانند روزهای دیگر نیست و انبوه اتومبیل هایی که هر روز نفس خیابان را گرفته بودند جای خود را به عابران پیاده ای دادند که باورشان نمیشود یک روز بتوانند در وسط این خیابان پر ازدحام روی نیمکتی که در میانه خیابان تعبیه شده لم بدهند و چای بنوشند.
کد خبر: ۶۰۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 03 May 2018

تابناک فارس به نقل از خبر جنوب:این روزها تجربه خیابان های عفیف آباد و طالقانی در خیابان انوری در حال تکرار است. از دیروز به مدت 3 روز تا اواخر شب روز جمعه این خیابان بر روی عبور خودروها بسته است. شهردارمنطقه 2 شیراز در این رابطه گفت: چهارمین رویداد جشنواره زندگی پیاده در شهر در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه مورخ 12، 13 و 14 اردیبهشت ماه سال جاری در خیابان انوری توسط شهرداری منطقه دو شیراز برگزار میشود، این رویداد با مضمون پیاده راه فرهنگی و گردشگری میزبان گردشگران، هنرمندان و همشهریان خواهد بود.
قاسم اکبری ادامه داد: در این راستا خیابان انوری به طور موقت به روی عابران پیاده باز خواهد شد و عبور و مرور کلیه وسایل حمل و نقل موتوری از ساعت 24 روز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه تا بامداد روز شنبه 15 اردیبهشت ماه مجاز نمیباشد. وی با اشاره به برخی مزیتهای زندگی پیاده در شهر و تاریخچه توجه به امور انسانی در نظام مدنی گذشته شهرها اظهار کرد: نظام اجتماعی و کالبدیِ محله مدار در گذشته به گونهای بود که بیشتر تعاملات اجتماعی در بستری پایدار محقق میشد و در نهایت به حیات انسانها منجر میشد، به همین منظور باید از تاریخ خودمان و تجارب سایر شهرهای دنیا درس بگیریم و باید بدانیم که امروزه شاخصه توسعه شهرها نه در بناهای رفیع و نه در پلها و تقاطع های غیر هم سطح بلکه در کیفیت و کمیت حضور پیاده انسان ها در همه اقشار و سطوح سنی است و این همان چیزی است که از آن به عدالت اجتماعی تعبیر میشود. باید بدانیم که شهر به واسطه گفتمان انسانهایش واجد مدنیت است نه تقابل ماشینهایش.
شهردار منطقه2 شیراز ادامه داد: پیاده راه انوری و گذر ادیان یکی از معابر مهمی است که طبق مطالعات میتواند در شبکه پیاده راه های بافت میانی شهر شیراز نقش آفرینی کند. وجود بناهای تاریخی مانند باغ شاپوری، گذر ادیان، مجتمع های تجاری، اغذیه فروشی ها و هتلهای مختلف و محور تاریخی زند همه و همه از پتانسیلهای بالقوه ای هستند که میتوانند در آینده روشن این شبکه نقش آفرینی کنند که در همین راستا نیز امسال به دنبال تبدیل کوچه ادیان به عنوان پیاده راه هستیم.
وی ادامه داد: این رویداد همزمان با میلاد امام زمان (عج) و هفته زیبای شیراز با موضوع پیاده راه گردشگری- فرهنگی و برنامه های شاد پذیرای اهالی شیراز و گردشگران برگزار شده و برگزاری تونل نور، موسیقی، نمایشگاه عکس، نمایشگاه صنایع دستی، جشنواره خوشحسابی عوارض و برنامه های دیگر از جمله برنامه هایی است که طی این 3روز در خیابان انوری اجرا می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار