مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد تشریح کرد
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه مناجات شعبانیه یکی از مناجات بسیار مهم در این ماه است، گفت: باید در این ماه نسبت به خودسازی قدم‌های خوبی برداشته شود.
کد خبر: ۵۹۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 03 May 2018

حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی با اشاره به  اهمیت ماه شعبان و وظیفه‌ی مؤمنین در این ماه پرخیر و برکت، گفت: در بین ماه‌های سال بعضی از ماه‌ها از ویژگی‌های خاصی برخورد دارند که احادیث و روایات معصومین (ع) که به دست ما رسیده معرفی می‌کند و در این ماه‌ها دعاها و اذکار خاصی واردشده است که یکی از این ماه‌ها، ماه شعبان المعظم است.

وی ماه شعبان را یکی از ماه‌های مهم معنوی دانست که در حقیقت در ورودی به ماه مبارک رمضان که شهر الله است و افزود: در این ماه دعاها و عبادت‌های خاصی خصوصاً صلوات شعبانیه که پر از معارف دینی است و وظیفه همه ما را کاملاً مشخص می‌کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد مناجات شعبانیه را یکی از مناجات بسیار مهمی برشمرد و تصریح کرد: امام (ره) در رابطه با مناجات شعبانیه عنایت زیادی داشتند و روزه گرفتن در این ماه ثواب زیادی دارد که در نیمه این ماه میلاد مسعود امام زمان (عج) را که بسیار مهم است در پیش روست و این روز یکی از روزهای بسیار مهم است.

حسینی کوهستانی بابیان اینکه ماه شعبان ماه توبه و صلوات بر پیغمبر (ص) و آل او نام‌گرفته است، اظهار داشت: در اسلام چهار موضوع مهم که سه موضوع آن بعثت پیامبر اکرم (ص)، غدیر و قیام عاشورا که محقق شده و موضوع چهارم که میلاد امام زمان (عج) و ظهور ایشان است که هنوز محقق نشده و ان‌شاءالله خداوند عنایت فرماید و هر چه زودتر ظهور محقق شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مردم در این ایام برنامه‌های متعدد و متنوعی دارند و در نیمه ماه مردم جشن‌های باشکوهی را برگزار می‌کنند، اذعان داشت: برای منتظران آدابی است که این آداب باید در این ماه رعایت شود تا بتوانیم از این ماه عزیز و پربرکت بهره‌مند شویم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در پایان با توجه به ویژگی ماه شعبان خاطرنشان کرد: طبیعی است که ما در این ماه باید نسبت به خودسازی قدم‌های خوبی برداریم و از خداوند توفیق بخواهیم نسبت به رفتار، گفتار، زندگی‌مان و اعتقاداتمان دقیق‌تر شویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار