معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش استان یزد مطرح کرد
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش استان یزد با اشاره به نقش و جایگاه مقام معلم در جامعه، بر لزوم ارتقای جایگاه مهم این قشر تأکید کرد.
کد خبر: ۵۹۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 03 May 2018

علیرضا مصباح‌فر ضمن بزرگداشت مقام معلم و با اشاره به اهمیت روز معلم، گفت: جامعه‌ای که به علم و علم‌آموزی اهمیت دهد، نشان از یک جامعه توسعه‌یافته است و همچنین تکریم معلم نشان‌دهنده توسعه‌یافتگی جامعه است؛ لذا یکی از راه‌های تکثیر علم و علم‌آموزی در جامعه، تکریم مقام فعالان در این عرصه از جمله معلم است.

وی افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی شهادت شهید مرتضی مطهری به‌عنوان متفکر علمی تحت عنوان روز معلم برگزیده‌شده است و هرساله دوازدهم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان یک روز نمادین روز معلم اعلام می‌شود.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش استان یزد بابیان اینکه تکریم معلم در جامعه منوط به روز معلم و هفته معلم نیست، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش مجموعه برنامه‌های متنوعی را در طول سال برای تکریم روز معلم در برنامه‌های خود گنجانده است که برنامه‌های روز معلم بسیار پررنگ‌تر از دیگر ایام سال است به امید اینکه گروه‌های مختلف اجتماعی نسبت به تکریم معلم اقدام کنند.

مصباح‌فر با تأکید بر اینکه در سال جاری 50 برنامه در راستای هفته بزرگداشت مقام معلم در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: این برنامه‌ها در شورای آموزش و پروش استان یزد مصوب شده و به کلیه فرمانداری‌های شهرستان‌های استان یزد ابلاغ‌شده است که عمده این برنامه‌ها شب‌شعر معلم، برگزاری برنامه‌های قرآنی و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری است.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان یزد با اشاره به دیگر برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در استان یزد، عنوان کرد: شنبه هفته آینده مسئولین آموزش‌وپرورش استان یزد در مدارس حاضر می‌شوند و با اهدای گل از معلمان تقدیر و تشکر می‌کنند؛ همچنین غبارروبی گلزار شهدای 124 شهید فرهنگی و ادای احترام به این شهیدان و برگزاری برنامه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی در این هفته در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه نقش و رسالت معلم در تربیت اسلامی منحصربه‌فرد است، اذعان کرد: اولین معلم در خلقت آفرینش خداوند است و برای اولین بار خداوند صفت معلم را به خود اختصاص داده است و بعد از خداوند این صفت به پیامبران تعلق می‌گیرد؛ چنانچه معلمان در این صدد هستند تا ادامه‌دهنده راه و رسالت پیامبران در جامعه امروزی باشند.

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم ارتقای جایگاه و منزلت معلم در جامعه، خاطرنشان کرد: جایگاه و منزلت کنونی معلمان در جامعه به نسبت دیگر مشاغل در شأن آن‌ها نیست و معلمان نیاز به جایگاه و منزلت بیشتری در جامعه دارند؛ لذا ضرورت دارد تا جایگاه و منزلت معلم در جامعه ارتقا یابد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش استان یزد با اشاره به جایگاه معلمان به‌عنوان برجسته‌ترین الگوی اخلاقی، اضافه کرد: الگوی اخلاقی بسیاری از معلمان برگرفته از معلمان خویش است؛ لذا اگر معلمی دارای برجسته‌ترین الگوی اخلاقی باشد؛ قطعاً این رفتارهای اخلاقی در دانش‌آموزان تأثیر بسزایی دارد.

مصباح فر در پایان عشق مستمر به شغل معلمی، اخلاق نیکو و متواضع بودن را از شاخصه‌های برتر یک معلم خوب دانست و تأکید کرد: جامعه معلمان باید به خود ببالد که در اسلام از جایگاه خاصی برخوردار هستند که در این راستا از معلمان انتظار می‌رود تا تلاش کنند که جامعه را به سمت تعالی سوق دهند تا به اهداف مقدس خود برسند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار