مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: اولین افرادی که مقابل ارتش بعث عراق ایستادگی کردند مردم مناطق عرب نشین خوزستان بودند.
کد خبر: ۵۹۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 03 May 2018

سردار محمد علی‌پور در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه مقاومت و دفاع مقدس «رسام» که بعدازظهر  چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه در سینما نخل خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: شروع انقلاب اسلامی منافع استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را به خطر انداخته بود، بیشترین منافع آمریکا در ایران مسئله انرژی و نفت بود. آن‌ها به دنبال مدیریت انرژی جهان بودند تا نیازهای هر کارخانه‌ را در جهان وابسته به خود کنند، لذا استعمار ایران برایشان حیاتی بود.

وی افزود: دومین هدف آمریکا قرار دادن ایران به‌عنوان ژاندارم منطقه بود تا ایران اهداف آن‌ها را دنبال کند. با ایجاد کار برای مردم آمریکا که تنها در بُعد نظامی 60 هزار مستشار در ایران داشتند، مسئله حائز اهمیت آن‌ها بود. ایجاد بازار عرضه کالا به‌گونه‌ای که حتی ما را نسبت به خوراکمان وابسته کرده بودند از دیگر برنامه‌های آمریکایی‌ها بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های زیادی برای زمین زدن این انقلاب ایجاد کرد. کودتای نوژه، حمله به طبس، محاصره اقتصادی و درگیری‌های مرزی تنها بخشی از توطئه‌های آمریکا برای زمین زدن انقلاب اسلامی بود که در همه آن‌ها با شکست روبه‌رو شد.

سردار علی‌پور بیان کرد: استکبار جهانی پس از شکست‌های متعدد در برابر ملت ایران، جنگ تحمیلی به سرکردگی صدام را آغاز کرد. صدام خبرنگاران بین‌المللی را در یک نشست خبری جمع کرد و یک خبرنگار درباره علت حمله به ایران از او پرسید، صدام پاسخ داد که ایران متجاوز است و این نشست خبری را نیمه‌کاره رها کرد و گفت ادامه نشست را در ایران برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: مردم ایران در پاسخ به صدام ایستادگی کردند و پس از هشت سال مقاومت او را شکست دادند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، جدا کردن خوزستان را یکی از اهداف صدام دانست و گفت: رژیم بعث عراق برای محقق شدن اهدافش تمام توان نظامی خود را از پنج محور معطوف به استان خوزستان کرده بود. آن‌ها امیدوار بودند مردم عرب نشین خوزستان با آن‌ها همراه شوند اما اولین افرادی که مقابل ارتش بعث عراق ایستادگی کردند مردم مناطق عرب نشین خوزستان بودند. آن‌ها 45 روز ارتش بعث عراق را جلوی پل خرمشهر متوقف کرده بودند به‌گونه‌ای که تا هشت سال این مقاومت ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبر انقلاب پیرامون ارزش‌های نهفته در دفاع مقدس گفت: موضوعات دفاع مقدس گنجینه‌ای است که به جامعه انرژی می‌دهد و شیرینی دفاع مقدس باید تا صدها سال در ذائقه مردم ما وجود داشته باشد. این اتفاق باکار هنری در عرصه فیلم، تئاتر و سایر هنرها می‌تواند محقق شود.

سردار علی‌پور بیان کرد: آثار تخت جمشید و اشعار سعدی و حافظ اگر هزاران سال است که موردتوجه مردم قرارگرفته به دلیل هنری است که در آن نهفته است. دفاع مقدس حامل پیام بزرگی است که تمام پژوهشگران و محققین در موضوعات مختلف می‌توانند در آن غرق شوند؛ چراکه ظرفیت عظیمی در آن نهفته شده است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار