کد خبر: ۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰ 18 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از ایرنا،حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در جلسه هیات امنای شهدای گمنام خوی ضمن تاکید برجایگاه رفیع شهداء و اینکه همه ملت ایران مدیون شهدای بزرگوار  هستند ،اظهار کرد: باید کاری کرد که جایگاه و عظمت شهدای انقلاب اسلامی در ادوار آینده تاریخ ملت ایران و در قلوب نسل های بعدی همچنان زنده بماند.

وی در این جلسه در ادامه سخنان خود افزود: با توجه به محصور شدن مزار شهدای شهرستان خوی، امکان فعالیت های جامع و گسترده در آنجا وجود ندارد اما مزار شهدای گمنام که در فضای وسیع در نظر گرفته شده است این فرصت را دارد که یک طرح جامع در این زمینه طراحی و اجرا بشود.

امام جمعه خوی گفت: شهرستان خوی بر اساس مستندات تاریخی همواره در خط مقدم درگیرها بوده و در جنگ های گذشته از قبیل جنگ ایران و روس، جنگ ارامنه ،جنگ عثمانی ها مرکز فرماندهی بوده است لذا باید به نحوی همه این افتخارات در این طرح جامع مزار شهدای گمنام مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین یاد و خاطره همه شهدا و تمامی شخصیت های برجسته خوی به نحوی در این مجموعه طراحی و گنجانده شود تا یک یادگاری از دوران حاکمیت نظام جمهوری اسلامی و افتخارات مردم خوی باقی بماند.

در ادامه این جلسه پس از ارائه نقشه ساماندهی مزار شهدای گمنام ،تصمیم بر این شد که یک کارگروه اجرایی جامع از افراد متخصص راه اندازی شود و در عین حال شهرداری با همکاری هیات امنا کارهای اجرایی مقدماتی را شروع بکنند.

شهرستان خوی بیش از یک هزار شهید سرافراز تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار