مدیر کل کمیته امداد استان قم:
مدیر کل کمیته امداد استان قم گفت: 14 هزار و 9 زن سرپرست خانوار در قم تحت حمایت کمیته امداد هستند که در این میان بیش از 4 هزار نفر زیر 40 سال سن دارند.
کد خبر: ۵۹۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 01 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، اکبر میرشکار شامگاه دوشنبه در آئین نخستین همایش تجلیل از بانوان کارآفرین استان قم که در در پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم به همت مرکز مشاوره کسب و کار و کارآفرینی کوشان برگزار شد، عنوان کرد: تعاملات خوبی صورت گرفت تا گام های موثری در جهت کارآفرینی برداریم؛ در مجموعه کمیته امداد با جمعیت قابل توجهی از زنان فعال و جوان مواجه ایم که به دلیل فوت همسر و طلاق و بیماری سرپرست فاقد درآمد هستند.

وی تصریح کرد: وظیفه رسیدگی به امور اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی آن ها به کمیته امداد محول شده است و 14 هزار و 9 زن سرپرست خانوار در قم تحت حمایت کمیته امداد هستند، که در این میان بیش از 4 هزار نفر زیر 40 سال سن دارند.

میرشکار عنوان کرد: ضرورت دارد یک اتفاقی در کارآفرینی رخ دهد، مجموعه افراد تحت پوشش، نیازمند کارآفرینی هستند، در شاخصه جمعیت شهری نسبت به سایر کشور 96 و نیم درصد از زنان سرپرست خانواده در قم ساکن و نیازمند اشتغال هستند.

وی بیان کرد: ظرفیت هایی که در روستا در اشتغال و دامپروری وجود دارد برای ما مسدود شده است، همچنین زنان سرپرست خانوار عمدتا داری فرزند هستند و با فرهنگ هایی که در قم وجود دارد کار کردن به این منوال سخت است.

مدیر کل کمیته امداد استان قم اظهار کرد: با ارائه آمادگی ها و مهارت های لازم می توان در اشتغال خانگی فعال شد که در این راستا تلاش هایی صورت گرفته است.

وی افزود: زن های بی سرپرست در دریافت وام با مشکلاتی در تامین ضامن مواجه اند و خیرین و کارآفرینان باید در این راستا بانوان را حمایت کنند.

میرشکار عنوان کرد: نگاه ما ارتقای توانمندی است؛ ماندن طولانی مدت در کمیته امداد به صلاح نیست و این نهاد تنها یک اورژانس اجتماعی برای کمک کردن به افراد است.

وی تصریح کرد: طرح جدیدی در یکی دو هفته اخیر با موضوع دوباره زندگی ویژه زنان مطلقه‌ای که چند سال به دلیل اعتیاد و آسیب‌ها از هم جدا شده بودند، آغاز کردیم و توانستیم با تیم های کارشناسی آن ها را به خانواده بازگردانیم از طرفی برای همسران نیز اشتغال زایی کرده ایم.

مدیر کل کمیته امداد استان قم گفت: در زمینه اشتغال مددجویان در سال گذشته اقداماتی انجام شد و 24 میلیارد و 660 میلیون تومان وام پرداخت کردیم، که 20 میلیارد و 500 میلیون تومان از منابع بانکی قرض الحسنه و بقیه از منابع امداد بود.

وی تصریح کرد: به طور کلی 853 زن سرپرست خانوار با این میزان اعتبار مشغول به کار شدند و توانستند روی پای خود بایستند؛ همچنین 632 نفر هم فرزندان زنان خانوار بودند که در سن جوانی قرار داشتند و آموزش و وام دریافت کردند.

وی بیان کرد: علاوه بر مشاوره های تخصصی نظارت توسط ناظرین انجام می شود تا اگر با مشکلی مواجه شدند رفع گردد.

مدیر کل کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: موسساتی که با حفظ شان و شئونات زنان اسلامی برای آن ها اشتغال ایجاد کنند از بسته های تشویقی از جمله پرداخت بیمه کارآفرینی تا دو سال توسط کمیته امداد بهره مند می شوند.

وی اظهار کرد: در یک و نیم سال گذشته در کل مددجویان تحت پوشش از 35 هزار نفر تعداد 10 هزار و 88 نفر مستعد اشتغال در سن 18 تا 60 سال شناسایی شدند.

وی عنوان کرد: توان جسمی و فکری و سایر شاخص ها می تواند اشغال ایجاد کند، از این میان 8 هزار نفر سرپرست خانوار مساله ای پیچیده است که باید در مسیر درستی از اشتغال هدایت شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار