معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه های اداری استان گفت: ترویج مبانی و ارزش های اخلاقی در ادارات موجب کاهش فسادهای اداری مانند رشوه پذیری و رانت خواری می شود.
کد خبر: ۵۹۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 29 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی در این نشست اظهار داشت: رعایت قوانین و مقررات در جهان در واقع رعایت حداقل های اخلاقی است و بنده اعتقاد دارم این حداقل ها در جمهوری اسلامی باید به حداکثر تبدیل شود.
وی افزود: سازوکارهای مرتبط با ترویج فرهنگ اقامه نماز جمع بندی و موانع موجود احصاء و برنامه های عملیاتی دارای سیاست، راهبرد و هدف ارائه شود و ستاد اقامه نماز استان انتظارات خود را از دیگر دستگاه های اجرایی اعلام کند.
وی ادامه داد: برپایی به موقع نماز نشان دهنده نظم و انضباط است و یکی از راهکارهای افزایش بهره وری سیستم های اجرایی از مسیر توجه به فرهنگ اقامه نماز و ارزش های دینی دنبال می شود.
پورعیسی تصریح کرد: واگذاری امور به افراد با تقوا مورد تاکید است اما باید تلاش شود در این مسیر، افراد متظاهر و ریاکار از اهل واقعی ایمان تمییز داده شوند.
وی تاکید کرد: پاکیزگی شرط اصلی اقامه نماز است بنابراین رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی نمازخانه ها، پمپ بنزین ها، بوستان ها، مجتمع های خدماتی، رفاهی و گردشگری بین راهی باید در دستور کار باشد و پیش از ایجاد نماز خانه باید الزامات پاکیزگی فراهم شود.
در ادامه این گردهمایی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور هم اظهار داشت:توجه به منویات مقام معظم رهبری در ستاد ملی اقامه نماز و ستادهای استانی مورد تاکید است و امسال در راستای بیانات ایشان شیوه های دعوت به نماز مد نظر ما قرار دارد.
محمود مظفر افزود: بنا داریم از تجربه های موفق استان ها در برپایی نماز بهره مند شویم و همچنین ضعف ها و کمبودها را شناسایی و برطرف و به دیگران گوشزد کنیم.
وی ادامه داد: سیاست امسال ما برای ارزیابی عملکرد وزارتخانه ها در راستای برپایی و اقامه نماز معرفی رده ها پایینی و میانی این وزاراتخانه ها به عنوان الگوست و به عنوان مثال در بخش آموزش و پروش اینکه کدام مدرسه در کدام شهرستان و بخش عملکرد بهتری داشته است، مورد تقدیر قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار