معاون آموزش ابتدایی ‌آموزش و پرورش استان یزد:
معاون آموزش ابتدایی ‌آموزش و پرورش استان یزد گفت: کتاب‌زدگی و آزمون زدگی باید از مقطع ابتدایی استان یزد زدوده شود.
کد خبر: ۵۹۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 29 April 2018

 محمدحسین رادمنش  با اشاره به اینکه صدرنشینی کنکور طی ۲۴ سال متوالی، گرچه افتخار است اما باید مسائل مختلف و همه ابعاد تربیتی و آموزشی دانش آموزان با یکدیگر رشد کند، اظهار داشت: تب کنکور از دوران ابتدایی در برخی خانواده‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: سنین ابتدایی دوران بازی و شکوفایی و رشد کودکان است، افزود: نباید در این سنین کودکان خود را درگیر تست و کتاب کنیم و رسانه ها کمک کنند تا کتاب‌زدگی و آزمون زدگی از مقطع ابتدایی زدوده شود.

رادمنش با اشاره به حذف آزمون مدارس استعدادهای درخشان بیان کرد: برخی معلمان و برخی بازار آزادی‌ها از این موضوع ناراحت هستند و این ناراحتی آنها به خاطر دانش آموزان نیست بلکه به خاطر درآمدهایی است که از این راه کسب می کردند.

وی در مورد دوره پیش‌دبستانی نیز بیان کرد: پیش‌دبستانی یک دوره کاملا تربیتی است و به هیچ وجه آموزشی نیست و هرگونه آموزش الفبا، اعداد، زبان انگلیسی و ... ممنوع است.

معاون آموزش ابتدایی ‌آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد دانش آموزان اتباع خارجی نیز بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۹ هزار دانش آموز در استان یزد در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند که ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد از اتباع خارجی هستند.

وی بیان کرد: برای این تعداد، ۲۸ مدرسه جداگانه تاسیس شده و تعدادی از آنها نیز در ۶۳۰ مدرسه استان به طور پراکنده مشغول به تحصیل هستند.

رادمنش با بیان اینکه برنامه ای برای افزایش مدارس خاص اتباع خارجی نداریم، عنوان کرد: اما یک مدرسه در شهرستان مهریز در حال احیا است.

وی تصریح کرد: با اینکه زمینه تحصیل اتباع خارجی در استان یزد فراهم است، خود دانش آموزان و خانواده های آنها به محض رسیدن به سن کار، از ادامه تحصیل انصراف می دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار