داور نخستین جشنواره عکس یزد شهر زیبای من با اشاره به اینکه جشنواره عکس یزد شهر زیبای من آینده روشنی در پیش دارد، گفت: زمینه آشنایی مردم یزد با تکنیک‌های عکاسی فراهم شود.
کد خبر: ۵۹۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 29 April 2018

ابوالقاسم ابوترابی زارچی نماینده هیئت داوران شامگاه شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره عکس یزد شهر زیبای من که همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد با اشاره به تعداد آثار شرکت یافته در دو بخش این جشنواره اظهار داشت: قضاوت درباره آثار رسیده به جشنواره کار بسیار دشواری بود چرا که در تک تک آثار، تلاش و ذوق هنری جوانانی به چشم می‌خورد که با همت خود به خلق آثاری فاخر نائل آمده بودند.

وی تصریح کرد: البته دیدن آثار و عکس‌های حرفه‌ای موثر بعضی از دوستان در کنار آثار مذکور مایه مباهات بود و لازم است که بیان شود که شروط عدالت در هر مرحله مد نظر هیئت داوران بود ولی باتبع مغایر بودن بعضی از موضوعات آثار با اهداف جشنواره سبب شد تعدادی از آنها علیرغم داشتن کیفیت مناسب، از گردونه رقابت خارج شود و در عین حال وجود آثار متعدد فاخر در جشنواره نشانه‌ای بر روشن بودن آینده این رویداد مهم هنری استان یزد است.

داور نخستین جشنواره عکس یزد شهر زیبای من خاطرنشان کرد: هیئت انتخاب و داوری با بررسی آثار راه یافته به دبیرخانه جشنواره با تقدیر از دست اندرکاران و برگزار کنندگان و تلاش‌های خلاقانه هنرمندان و مردم شریف، بر خود فرض می‌داند نکاتی را فقط از باب گشودن دریچه‌ای دیگر برای تعالی بخشیدن به این جشنواره ارائه نماید.

ابوترابی زارچی تصریح کرد: مهمترین نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد، نداشتن آگاهی تعداد زیادی از شرکت کنندگان جشنواره از مفاد مندرج در فراخوان بوده که از یک سو تلاش تلاش بیشتر تیم اجرایی برای آشنایی هرچه بیشتر شرکت کنندگان می‌طلبد و از سوی دیگر هنرمندان باید به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: آثار رسیده به جشنواره هر چند از لحاظ کیفیت مناسب و شاییسته بود ولی عدم انتخاب موضوع مناسب و ارائه دیدگاهی نو در قالب فرمی منسجم و زیبا جهت ارائه بهتر پیام هنوز از مشکلات جدی در زمینه عکاسی است.

داور نخستین جشنواره عکس یزد شهر زیبای من خاطرنشان کرد: لازم است تاهنرمندان در مسیر آموزش فنی و مقدماتی روح لطیف خود را با معانی عمیق و زیبایی شناسی زندگی بیشتر آشنا سازند تا این مسئله در کالبد آثارشان بیشتر تبلور داشته باشد.

ابوترابی زارچی بیان کرد: شهروندان یزدی هم می‌توانند با فراگیری هنر عکاسی از زندگی خود لذت بیشتری ببرند و زمینه ثبت تصاویر و خاطرات بسیار خوبی را از زندگی خود فراهم نمایند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار