در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قم مطرح شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: برنامه تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم استان قم در آستانه روز مقاومت و پایداری در نواحی مختلف استان به صورت نمادین انجام خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 28 April 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قم ظهر امروز به ریاست احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

عطاءالدین قاسمی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند: «در صورت انجام تلاش نتیجه حاصل خواهد شد، در زمینه رفع مشکلات در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیز اگر مسؤولان استان دست به دست هم دهند حتما نتایج مثبتی رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته گرامیداشت مقام معلم عنوان کرد: برنامه‌ها و طرح‌های مرتبط با این مناسبت باید مناسب با جایگاه بلند معلمان استان صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم افزود: دستگاه‌های مختلف استانی همکاری‌های لازم را در راستای گرامیداشت هر چه باشکوه‌تر مقام معلم در هفته معلم داشته باشند.

حمید رضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: گلباران کردن مزار شهید مطهری توسط اساتید استان یکی از برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم است.

وی عنوان کرد: در هفته معلم سال 97 در هر مدرسه قم یک معلم توسط شورا به عنوان معلم نمونه انتخاب و معرفی خواهد شد و از هر کدام تجلیل به عمل می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: یک معلم از بین جامعه معلمان استان قم نیز به عنوان نماینده معلمان نمونه استان انتخاب و برای تجلیل به تهران معرفی می‌شود.

شیخ‌الاسلام همچنین با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اذعان کرد: برنامه تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم استان قم در آستانه روز مقاومت و پایداری در نواحی مختلف استان به صورت نمادین انجام خواهد شد.

تقدیر از آیت‌الله جوادی آملی در محل تدریس وی توسط شاگردانش و تقدیر از معلمان و مربیان قرآن از دیگر مواردی بود که در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قم مطرح شد.

سرهنگ احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم نیز در ادامه این جلسه ضمن گرامیداشت عملیات آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: حدود یک پنجم شهدای دوران دفاع مقدس مربوط به ارتش است که یاد و خاطره همه آنان را گرامی می‌داریم.

وی ضمن ضروری برشمردن ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت عنوان کرد: نهادها و دستگاه‌های مختلف باید برای زنده‌ نگه‌داشتن و ترویج فرهنگ مقدس ایثار، جهاد و شهادت دست در دست هم تلاش کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم اضافه کرد: گرامیداشت مقام معلم مختص یک روز یا یک هفته نیست، همه افراد اگر به جایی رسیده‌اند به خاطر زحمات معلمانشان است از این رو همه افراد جامعه باید برای گرامیداشت مقام معلم تلاش کنند.

 برگزاری جلسات ویژه پیگیری مطالبات رهبری

ابوالفضل شریفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: هر 15 روز یک بار اجلاسیه‌ای به منظور پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه کاری خود برگزار می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه مبلغان دینی بسیار خوبی در ایام تابستان در اختیار هستند از دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، سازمان بسیج و ... درخواست می‌شود برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، دینی، اخلاقی و ... توسط این افراد همکاری‌های لازم را انجام دهند.

اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم در ادامه این جلسه مطرح کرد: از شهریور سال گذشته پروژه‌ای در قم شروع شد که بر اساس این پروژه با بهره‌مندی از ظرفیت طلاب به خانواده‌های متقاضی مشاوره ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بحث اشتغال خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد استان قم نیز پیگیری می‌شود و تاکنون زمینه اشتغال برخی از آنان به روش‌های مختلف مثلا اعطای وام اشتغال، فراهم‌سازی زمینه اشتغال افراد با توجه به تخصص هر فرد و ... فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم عنوان کرد: جمعه گذشته 33 معتاد در قم به کمپ ترک اعتیاد اعزام شدند تا علاوه بر بهبود فردی هر کدام، اصلاح روابط خانوادگی آنان نیز محقق شود.

میرشکار اذعان کرد: جامعه نیازمند خدمت است و کمیته امداد امام خمینی(ره) تمام ظرفیت‌های خود را در راستای خدمت به مردم به کار بسته است.

 «ما توانستیم» فقط شعار نیست

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز در ادامه این جلسه ضمن گرامیداشت روز جوان، هفته معلم و یاد و خاطره شهید مطهری عنوان کرد: «ما توانستیم» فقط شعار نیست، جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داده است که واقعا می‌تواند و خواهد توانست.

وی افزود: زمانی که صدام با تمام قوا به میدان آمده بود غیرت رزمندگان ایرانی و عشق آنان به خدا، اسلام و آزادی توانست کمر دشمنان را بشکند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ادامه داد: استان قم در جریان هفته گرامیداشت مقام معلم ظرفیت ویژه‌ای دارد که این ظرفیت در نقاط دیگر کشور وجود ندارد و لازم است از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره‌مند شد.

جمالی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره‌های بین‌المللی در استان قم در راستای شناساندن مکتب تشیع و اهمیت جایگاه شیعه در جهان اسلام بیان کرد: یکی از فایده‌های مهم کنگره‌های بین‌المللی این است که زمینه شناخته شدن درست شیعیان در نقاطی از جهان که شیعه یا اصلا شناخته شده نیست یا به درستی شناخته نشده‌ است را فراهم می‌کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار