معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: تاکنون اطلاعات اولیه و شناسنامه ۹۰ درصد از مردم استان یزد در سامانه سیب ثبت شده است.
کد خبر: ۵۹۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳ 28 April 2018

شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به روند مثبت اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده سلامت در استان یزد افزود: دو هدف اصلی در اجرای این طرح، ایجاد سابقه درست و روشن از سلامت و بیماری‌های افراد و انجام صحیح نظام ارجاع به خصوص از پزشک عمومی به متخصص است.

شریفی گفت: جمع آوری اطلاعات افراد در سامانه الکترونیک سلامت به نام سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) آمار خوبی به سیاستمداران و تصمیم گیران حوزه سلامت برای برنامه ریزی در زمینه پیشگیری و درمان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات اولیه و شناسنامه ۹۰ درصد از مردم استان یزد در سامانه سیب ثبت شده افزود: کلیه‌ی واحد‌های بهداشتی و درمانی به نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های لازم برای اجرای طرح الکترونیک سلامت مجهز شده اند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان با اشاره به این که فرآیند تکمیل سامانه الکترونیک سلامت و مراجعه نکردن مردم به مراکز بهداشتی و درمانی برای ارائه اطلاعات انجام این طرح را به تاخیر انداخته است از تمام افراد جامعه خواست تا با مراجعه به نزدیکترین پایگاه و واحد بهداشت در شهر‌ها و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها با ثبت اطلاعات اولیه خود بتوانند از کلیه خدمات پیشگیری و درمانی ارائه شده در این حوزه به خصوص در زمینه استفاده کنند.

اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده سلامت در کشور از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و تاکنون اطلاعات اولیه حدود ۶۹ میلیون نفر در کشور در این سامانه ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار