خرید تضمینی 330 هزار تن گندم از کشاورزان خراسان رضوی امسال پیش بینی شده است
کد خبر: ۵۸۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 10 April 2018

به گزارش تابناک : مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 گفت: خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی روزهای پایانی اردیبهشت از شهرستان های جنوبی استان آغاز می شود.

نوری افزود: در خراسان رضوی با  151هزار هکتار سطح زیر کشت آبی و 83هزار هکتار سطح زیر کشت دیم ، تولید 480 هزار تن گندم  و 330  هزار تن خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان پیش بینی می شود .

او در دومین جلسه ستاد خرید تضمینی گندم سال 97 و در حضور مدیران شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 خراسان گفت: با هدف خدمت رسانی هرچه بهتر در فصل خرید و ایجاد تعامل سازنده و اثر گذار با استانداری خراسان رضوی ، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی بیش از 60 مرکز و کمسیون خرید شامل 8سیلوی دولتی ، 25 سیلوی خصوصی کارخانجات آرد و 28 انبار تعاون روستایی با پراکنش مناسب در استان پیش بینی شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 تاکید کرد: امسال فقط کشاورزانی به تحویل دسترنج خود به مراکز خرید قادر خواهند بود که مشخصات آنان در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت شده باشد  از این رو با توجه به حذف دریافت معرفی نامه از سازمان جهادکشاورزی برای  خرید تضمینی گندم ، کشاورزان باید  برای ثبت مشخصات شخصی و زراعی خود در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی اقدام  کنند.

نوری با اشاره به تغییر دیگر در سیاست های  امسال خرید تضمینی گندم افزود: امسال گندم های دارای  2 تا 4 درصد سن زدگی با 25 تومان کسر بها و بیش از 4درصد سن زدگی با 35 تومان کسر بها در ازای هرکیلوگرم گندم، خریداری خواهد شد.

او گفت: گندم های دارای بیش از 4 درصد سن زدگی بعد از خریداری در فضایی مجزا و برای مصارف غیر خوراکی ذخیره سازی خواهد شد این در حالیست که  پارسال در ازای هر درصد افزایش سن زدگی محمولات گندم 10  تومان از قیمت هر کیلو گرم گندم کاسته می شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 افزود : تشکیل ستاد خرید گندم شهرستان ها، تعامل با سازمان های همگن، نظارت و سرکشی دائم از مراکز خرید ، تاکید بر حضور عوامل خرید در مراکز و نصب و تجهیز مراکز به سیستم های نوین آزمایشگاهی و حفاظت محیطی از مهمترین اقداماتی است که مدیران ستادی و شهرستان های این شرکت تا رسیدن به فصل خرید تضمینی گندم امسال به آن اهتمام بورزند.

نوری تاکید کرد: مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی بصورت کامل درج خواهد شد و در فصل خرید تضمینی گندم مورد استفاده قرار خواهد گرفت از این رو گندمکاران برای تسریع عملیات خرید تضمینی و تحویل دسترنج خود به مراکز خرید سطح استان باید برای تکمیل و ثبت مشخصات شخصی و سطح زیر کشت و میزان تولید در این سامانه و در کوتاهترین زمان ممکن اقدام کنند.

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار