معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی:
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: المان‌های نوروزی امسال شهردای مشهد طبیعی و نشاط آور و دارای شاخصه‌های شهر انسانی بود.
کد خبر: ۵۸۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 07 April 2018

به گزارش تابناک رضوی، سید جواد حسینی شب گذشته در نشست طرح ملی فرهنگ میزبانی ایرانی اسلامی با رویکرد گردشگری سلامت و معرفی سفیران اتیسم که به مناسبت روز جهانی بهداشت، با حضور شهردار مشهد و جمعی از مسئولان استانی و شهری و خیران سلامت در هتل سی نور برگزار شد، اظهار کرد: امروز از گردشگری به عنوان یک صنعت مهم و متنوع یاد می شود به طوری که ارزش افزوده آن با صنایع نظامی برابر می‌کند.


وی افزود: به اذعان کارشناسان، درآمدی که وجود یک گردشگر برای جامعه ایجاد می‌کند، می‌تواند با 15 بشکه نفت برابری کند به این معنی که هر 6 گردشگر می‌تواند یک اشتغال پایدار برای جامعه ایجاد کند. 


حسینی با بیان اینکه گردشگری سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بیان کرد: برای توسعه این صنعت در مشهد ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد؛ به طور مثال 12 بیمارستان و مرکز درمانی این کلانشهر دارای گواهینامه بین‌المللی برای جذب بیماران خارجی است. 


معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی همچنین با اشاره به وجود 109 هزار معلول در سطح استان گفت: باید به سمت ایجاد شهر دوست دار انسان حرکت کنیم. یکی از ظرفیت‌های شهر دوستدار انسان، شهر دوستدار معلولان و اوتیسم است که امیدواریم این مهم با تلاش و همکاری همگان تحقق پیدا کند. 


وی ادامه داد: در سطح کشور 74 مرکز اوتیسم داریم که 6 مرکز در استان خراسان رضوی مشغول فعالیت است و از این بابت خدمات بسیار خوبی به این افراد ارائه می‌شود. 


حسینی گفت: در ایام عید نوروز شاخص‌های شهر انسانی را در مشهد شاهد بودیم. المان‌های شهری در نوروز امسال طبیعی و نشاط آور بود. این را همه همشهریان با تمام وجود حس کردند. 


معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در پایان سخنان خود، بر لزوم حمایت از تشکل‌های مردمی تاکید کرد و افزود: ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود که در این راستا، 1162 تشکل غیردولتی در سطح خراسان رضوی فعال شده است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار