دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به کار خود پایان داد؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: از دیدگاه غرفه داران به لحاظ محتوای عرضه شده در بخش های مختلف شرایط امسال بهتر و مطلوب تر بود اما توقع آنان به لحاظ آمار بازدید کننده تامین نشد.
کد خبر: ۵۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 07 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی و به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی، سید محسن صادقی در جریان بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد و حضور در مراسم اختتامیه، افزود : در این دوره از نمایشگاه قرآن در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی نوآوری ها و اقدامات ارزشمندی صورت گرفته بود.

وی اظهار داشت : از دیدگاه غرفه داران به لحاظ محتوای عرضه شده در بخش های مختلف شرایط امسال بهتر و مطلوب تر بود اما توقع آنان به لحاظ آمار بازدید کننده تامین نشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه شاید بخشی از این ضعف ناشی از عدم تبلیغات مناسب رسانه ای و شهری بود، خاطر نشان کرد: در این دوره کارهای کلیشه ای و فاقد جذابیت کمتر و در مقابل فعالیت های خلاقانه و جدید قابل تقدیر بود.

صادقی به ارزیابی سایر بخش های این نمایشگاه اشاره و اظهار کرد : غرفه بین الملل در این دوره حضوری فعال و موثرتر داشت و غرفه آستان قدس رضوی هم با کمیت وکیفیت خوبی فعالیت می کرد.

صادقی: توقع غرفه‌داران به لحاظ آمار بازدیدکننده تامین نشد/نمایشگاه از نظر تولید محتوا نسبت به قبل بهتر بود

وی افزود : در حوزه پاسخگویی به شبهات دینی در فضای مجازی هم در این نمایشگاه اقدامات جدیدی صورت گرفته بود که در جای خود قابل توجه بود و رسانه ها هم حضوری گسترده تر داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری هر ساله این نمایشگاه نسبت به دیدگاهی مبنی بر برپایی دو سالانه آن اولویت دارد، عنوان کرد: به دلیل اهمیت ترویج فرهنگ و آموزه های قرآنی و انس جامعه با این کتاب آسمانی برگزاری سالانه آن اثرات مستقیم و ماندگارتری در بر دارد.

صادقی گفت: در سطوح و سنین مختلف به ویژه در حوزه نونهالان و نوجوانان ، جوانان و خبرگان حوزه قرآنی کارهای ارزشمندی صورت گرفته بود.

وی با اشاره به حضور موثر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و بخش های غیر دولتی و نهادهای مدنی ابراز امیدواری کرد: در سال های بعد با توجه به جایگاه و شان قرآن در جامعه اسلامی این نمایشگاه هم در سطح بالاتر و کیفی تری برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه نمایشگاه این دوره کمتر به موضوع عرضه و فروش پرداخته و بیشتر تمرکز آن بر تولید محتوا و کیفیت بوده است ، گفت : باید این دو بعد در کنار هم دیده شود.

صادقی تصریح کرد : بعد از اتمام نمایشگاه ارزیابی در سه سطح غرفه داران ، بازدید کنندگان و کارشناسان خبره و مسوولان در این باره انجام و نقاط ضعف و قوت آن احصا می شود تا در برگزاری نمایشگاه سال آینده کاستی ها و نقصان ها اصلاح و قوت ها تقویت گردد.

دهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی از ششم تیرماه در قالب 700 غرفه در 27 بخش برگزار شد و شب گذشته پس از 10 روز به کار خود پایان داد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار