فرماندار بدره گفت: طی ایام نوروز 97 تنگه کافرین این شهرستان مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۸۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 04 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛سیروس مرادحاصلی اظهار داشت: تنگه کافرین با چشم اندازهای بسیار زیبا از رودخانه و سد سیمره یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری در استان ایلام تبدیل شده است.

وی گفت: امسال گردشگران بسیار زیادی از نقاط مختلف کشور از این اثر تاریخی و طبیعی که در هشت کیلومتری جاده ایلام به بدره قرار دارد، بازدید کردند.

فرماندار بدره ادامه داد: تنگه کافرین امروزه به یک مکان توریستی تبدیل شده و از همه اقصی نقاط استان به این منطقه سفر می کنند، بسیاری از جوانان در این منطقه قایق هایی برای مسافران و گردشگران تهیه کرده اند و لذت تفریح در کافرین را دوچندان کرده است.

مرادحاصلی افزود: همچنین در ایام نوروز 97 گردشگرانی از کشورهای سوئد ، انگلستان و ... برای بازدید از تنگه کافرین به این منطقه سفر کردند.

وی تاکید کرد: بیش از 30 اثر تاریخی شهرستان بدره در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و بر اساس آخرین اطلاعات کسب شده بیش از 200 هزار نفر طی ایام نوروز 97 از جاذبه های شهرستان بدره بازدید کرده اند.

فرماندار بدره گفت: تمامی امکانات شهرستان از جمله بیش 20 مدرسه با 100 کلاس درس برای اسکان گردشگران مهیا شده بود.

تنگه تاریخی طبیعی دربند، له لار، بقاع متبرکه تاج الدین و نظام الدین و دره ییلاقی کلم، تنگه رازیانه، جاده تلمبه خانه سد سیمره، مجموعه دریاچه سد و نیروگاه سیمره با پهنه 60 کیلومتری، تفرجگاه های طبیعی در پشته الویزان، تنگه زرانگوش با آثاری از قرون اولیه اسلامی و انبارهای قدیمی تنگه زید از جمله مهم ترین جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرستان است.

بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و در تیرماه سال 1392 از بخش به شهرستان ارتقا یافت و دارای 2 بخش مرکزی و هندمینی است.

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار