مسئول بهداشت شهرداری کرمانشاه گفت: خطرات بهداشتی ومحیط زیستی ماهی قرمز را جدی بگیریم.
کد خبر: ۵۸۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 03 April 2018

به گزارش به نقل از تابناک روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه محسن عبدی مسئول بهداشت شهرداری کرمانشاه نسبت به خطرات بهداشتی و محیط زیستی ماهی قرمز هشدار داد وگفت:به دنبال مشخص کردن مکان برای رهاسازی ماهی قرمز هستیم.

وی افزود: ماهیان قرمز نباید در رودخانه ها رها شوند، این نوع ماهی برای محیط زیست و گونه های بومی بسیار خطرناک می باشد و تنها در مکان های بسته امکان رهاسازی این گونه ماهیها وجود دارد.
محسن عبدی تاکید کرد: با این برنامه می توانیم خطرات احتمالی ناشی از ماهی قرمز را برای محیط زیست و انسان ها کاهش دهیم در این راستا رایرنی ها را با شهرداری های مناطق در این مورد آغاز کرده ایم تا بتوانیم تا پایان تعطیلات نوروز و سیزه به در که اکثر همشهریان نسبت به رهاسازی ماهی قرمز اقدام می کنند، آمادگی جمع آوری این ماهیهارا داشته باشیم.

مسئول بهداشت شهرداری کرمانشاه ادامه داد: ماهی قرمز علاوه بر مشکلات محیط زیستی، مسائل بهداشتی نیز دارد و برای سلامتی انسان ها به ویژه کودکان بسیار خطرناک است و تماس با ماهی قرمز یا آبی که ماهی قرمز در آن نگهداری شده امکان ابتلا به بیماری های قارچی را ایجاد می کند.

وی در پایان گفت: حتی اگر ماهی قرمز را خریداری کردیم؛ سعی کنیم هنگام عوض کردن آب آن دست به این گونه ماهی یا آب نگهداری آن نخورد، چون آسیب قارچی آنها بسیار بالاست ،اگر مردم بخواهند ماهی قرمز را وارد تالاب ها و دریاچه ها کنند؛ در حقیقت یک گونه غیر بومی را به زیستگاه معرفی کرده اند که خطرات و آسیب های آن گونه های بومی را تهدید می کند،لازم به ذکراست؛ ماهی های قرمز گستره غذایی وزیستگاهی وسیعی دارند، بنابراین قدرت تحمل پذیری آنها نسبت به شرایط نامساعد زیستگاه، خوب است. در نتیجه این گونه می تواند به سرعت با محیط سازگار شده و رشد کند و رقیب گونه بومی شوند.

به همین خاطر برای رفاه حال همشهریان هرمنطقه از شهرداری یکی از پارک های خود را برای جمع آوری ماهی های قرمز سفره هفت سین همشهریان آماده میکند و ازمردم و همشهریان گرامی خواهش میکنیم ماهی های قرمز خود را به محل های مشخص شده تحویل دهند سعی ما بر این است برای رفاه حال همشهریان بیش از ده مکان را برای جمع آوری ماهی های قرمز آماده کنیم .

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار