امسال صورت می گیرد
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: عملیات احداث بیمارستان هسته ای فوق پیشرفته در استان البرز در سال جاری به صورت جدی شروع می شود.
کد خبر: ۵۸۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 27 March 2018

به گزارش تابناک البرز، علی اکبر صالحی در گفت و گویی در خصوص برنامه های پیش روی سازمان انرژی اتمی در سال جاری افزود: پروژه های بزرگی را چند سال است شروع کرده ایم که این پروژه ها زمانبر هستند، یکی از این پروژه ها احداث بیمارستان هسته ای فوق پیشرفته در استان البرز است.


وی اضافه کرد: روز قبل از عید شرکت متولی این کار با کمک وزارت بهداشت توانستند ال. سی. لازم را باز کنند و عملا کار جدی احداث این بیمارستان در سال 97 شروع می شود.


صالحی ابراز امیدواری کرد ظرف چهار سال آینده از این بیمارستان فوق العاده تخصصی که درغرب آسیا بی نظیر هست برای درمان امراض صعب العلاج بهره برداری شود.


رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در 20 فروردین( روز ملی فناوری هسته ای) دستاوردهای فراوانی به معرض دید می گذاریم اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی در زمینه کم آبی و مقابله با خشکسالی هم برنامه هایی داشته و در این راستا متخصصان این سازمان توانستند دستگاهی بسازند که با حداثل انرژی رطوبت هوا را تبدیل به آب می کند.


معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد:نمونه این دستگاه ساخته شده و با این دستگاه می توان در هر خانه ای که رطوبت هوا بالا باشد این رطوبت را به آب آشامیدنی کنند.


کلنگ احداث مرکز ملی یون درمانی سرطان ایران 25 اردیبهشت ماه سال 96 با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی و وزیران بهداشت و امور خارجه با همراهی و همکاری متخصصان و مسئولان کشور اتریش در کرج به زمین زده شد.


سازمان انرژی اتمی ایران هم جهت با اهداف و وظایف خود همراه با توسعه انواع روش های تامین برق هسته ای و چرخه فناوری مربوط به آن، توسعه کاربرد پرتوها در زندگی مردم را به طور جدی در دستور کار قرار داده است.


احداث این مرکز ایران را در ردیف 5 کشور جهان که دارای چنین مرکز درمانی برای درمان سرطان هستند، قرار می دهد و کشور اتریش که در این پروژه با جمهوری اسلامی ایران همکاری می کند، پیشرفته ترین آن را در اختیار دارد که پس از برجام برای همکاری با ایران در این زمینه اعلام آمادگی کرده و وارد عرصه شده است.


در این حوزه، همزمان با توسعه تولید و عرضه انواع رادیو داروها که عمدتا جهت استفاده در تشخیص سرطان بکار می روند، ایجاد مرکز یون درمانی به عنوان پیشرفته ترین مرکز درمانی برای استفاده مردم ایران در دستور کار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است که در این زمینه سازمان انرژی اتمی با انعقاد تفاهم نامه فی مابین این سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به احداث مرکز ملی یون درمانی ایران خواهد کرد.


احداث این مرکز حاصل حدود 2 سال تلاش های تیم های فنی، حقوقی و مالی سازمان با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است، انعقاد سه تفاهم نامه همکاری، بررسی جامع ده ها مرکز و بازدید از چندین پروژه مشابه در دنیا، مذاکره با سازندگان معتبر بین المللی تجهیزات مورد نیاز این مرکز، مکاتبه و اخذ نظر متخصصان دانشگاهی مرتبط با موضوع و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با همکاری سازمان انرژی اتمی جهت اخذ مجوزهای لازم نظام ایمنی از مهم ترین عناوین فعالیت های مربوطه است.


علی اکبر صالحی در جریان آغاز عملیات ساخت مرکز فوق پیشرفته یون درمانی سرطان در ایران در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هسته ای در کرج، گفت: این بیمارستان برای درمان بیماری های صعب العلاج به خصوص سرطان در نوع خودش بیمارستان کم نظیری است و بر اساس اطلاعاتی که داریم در غرب آسیا چنین بیمارستانی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: مشابه این بیمارستان 5 مورد در دنیا وجود دارد که مدرن ترین آن در اتریش است و ما با شرکت مداسترون که یک شرکت دولتی اتریشی است و تجاری نیست، قراردادی را در این خصوص امضا کرده ایم.


معاون رییس جمهوری اضافه کرد: این بیمارستان قرار است بر اساس شتاب دهنده های سیکلوترون ها کار کند و سیکلوترون پروتون و کاربون ها را شتاب می دهد و بدین طریق این شیوه مدرن ترین روش معالجه سرطان در جهان است.

صالحی گفت: ساخت این بیمارستان تا سه سال دیگر به پایان می رسد و دوسال نیز برای تست در نظر گرفته شده است، یعنی در مجموع 5 سال زمان لازم است تا ما بتوانیم به طور معمول بیمار در این بیمارستان بپذیریم.


صالحی ادامه داد: هزینه ساخت این بیمارستان قریب به هزار میلیارد تومان برآورد شده و این بیمارستان بیمارستانی خواهد بود که غیر از خدماتی که به بیماران هموطن می دهد، می تواند به بیماران کشورهای منطقه نیز خدمات رسانی کند.


رییس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: اقدام مهمی نیز که انجام شده بر اساس قرارداد این نوع بیمارستان در منطقه انحصارش در اختیار ایران است و اگرکشورهای دیگر بخواهند مشابه این بیمارستان را بسازند، جمهوری اسلامی ایران و اتریش با هم در ارتباط با ساخت بیمارستان های دیگر اقدام خواهند کرد.


صالحی گفت: در این بیمارستان انتقال تکنولوژی قابل توجهی پیش بینی شده و بخش قابل توجهی از تجهیزات این بیمارستان بر اساس نقشه هایی که توسط شرکت مداسترون تامین می شود، در ایران بر اساس استاندارد و تحت نظارت آن شرکت ساخته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار