مدیرکل امور اجتماعی استانداری:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به موفقیت آمیز بودن اجرای «طرح تصمیم» در برخی استان های کشور به منظور آموزش پیش از ازدواج زوجین گفت: اقدام های لازم برای اجرای این طرح در قم انجام شده و امیدواریم درسال جدید، موجب کاهش شدید طلاق در قم شود.
کد خبر: ۵۸۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 25 March 2018

به گزارش تابناک قم،عطاء الله قاسمی یکی از مهمترین علت های طلاق را نداشتن مهارت های زندگی، عدم شناخت زوجین از روحیات و تمایلات، آگاهی نداشتن از حقوق یکدیگر و نداشتن مهارت ارتباط میان زوج ها دانست و افزود: طرح تصمیم به منظور آمورش متمرکز کلیه مزدوجین جوان استان، مهارت های لازم را قبل از ازدواج به آنان داده و تا پنج سال با مزدوجین جوان برای مشاوره در ارتباط خواهد بود.

وی طرح تصمیم را طرحی ارزشمند،مهم وتاثیرگذار درحوزه ازدواج و تحکیم خانواده دانست وگفت: با هماهنگی های انجام شده قرار است ثبت رسمی ازدواج زوج های جوان تنها پس از تایید گذراندن این دوره ها توسط مرکز اجرای کننده این طرح امکان پذیر باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به اجرای موفق و بسیار تاثیرگذار این طرح در استان مرکزی وفارس گفت: اجرای این طرح در این استان ها بسیار موفق بوده و منجر به کاهش طلاق شده است.

وی ادامه داد: بر اساس طرح تصمیم، زوج هایی که قصد طلاق دارند باید قبل از ثبت طلاق در دادگاه در سامانه این طرح ثبت نام کنند و ظرف 45 روز توسط کارشناسان مرکز مشاوره های رواشناسی و روانکاوی به آنها داده می شود.

قاسمی ادامه داد: با همکاری دادگستری قم، با اجرایی شدن این طرح دیگر هیچ دادخواست طلاق در دادگاه ها ثبت نخواهد شد مگر اینکه ابتدا تحت مشاوره مشاوران این طرح قرار گرفته باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با بیان اینکه آمار طلاق استان قم در سال 96 نسبت به سال گذشته کاهش داشته است گفت: اساسی ترین اقدام برای کاهش طلاق، پایبندی به اصول اخلاقی و دینی و تربیت فرزندانی است که بر اساس اصول صحیح دینی تربیت شده باشند.

طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و مناطق حاد بحرانی پنج اولویت کشور

وی آسیبهای اجتماعی را یکی از مسائل مهم اولویت دار کشور دانست و گفت: با تدبیر رهبر معظم انقلاب موضوع آسیب های اجتماعی درکنار ایجاد اشتغال به عنوان یکی از اولویت های نخست کشور در دستور کار همه مسئولان کشور قرار گرفته و تقسیم کار ملی در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم ، طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و مناطق حاد بحرانی را پنج آسیب اجتماعی تعیین شده به عنوان آسیب های اجتماعی اولویت دار درکشور اعلام کرد و گفت: برای این آسیب ها تقسیم کار ملی شده و دستگاه های متولی پیگیری هر یک از این پنج سرفصل تعیین و در سال 97 نیز 2 هزار میلیارد ریال برای تحقق اهداف این طرح توسط دولت تخصیص داده شده است.

وی سهم استان قم از این اعتبار را حداقل 50 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: نهادهای ملی مستقر در قم مانند دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و حوزه علمیه خواهران تفاهم نامه های مستقلی با 28 دستگاه اجرایی ، نهادهای عمومی و مدنی به صورت 2 جانبه و یا چند جانبه در سطح ملی یا استانی به امضا رسانده تا برنامه هایی را در سراسر کشور برنامه ریزی کنند.

برگزاری المپیادهای درون استانی و توسعه ورزش های همگانی برای افزایش نشاط در قم

قاسمی، وسعت، تنوع و شدت آسیبب های اجتماعی در جامعه را بالا دانست و اظهار داشت: به منظور توانمندسازی، آموزش شهروندان و پیشگیری، 2 سرفصل مهم در استان قم تحت عنوان« کاهش آسیب های اجتماعی» و « توسعه نشاط و سلامت» در سال 96 اجرایی شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم از اجرای برنامه های متنوع آموزشی درجهت کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق آسیب پذیر و در معرض آسیب قم خبر داد و گفت: برنامه های متنوع و متعدد آموزشی برای جوانان و بانوان در مناطق حاشیه نشین و نیز مناطق مستعد جرم با تراکم جمعیتی بالا در قم طی یکسال گذشته داده شده است.

وی با تاکید براهمیت نشاط اجتماعی بر رضایتمندی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت: برای توسعه نشاط و سلامت در جامعه، توسعه ورزش های همگانی و ورزش های پایه در دستور کار مسئولان قرار گرفت که در این راستا المپیادهای مختلف ورزشی درون استانی برای قشرهای مختلف از جمله طلاب، جوانان، کارگران، زندانیان، بیماران خاص و نیز المپیادهای درون مدرسه ای برای مدارس دخترانه مناطق محروم به صورت جداگانه برگزار شده است.

وی ادامه داد: توسعه پایگاه های ورزش صبحگاهی و عصر گاهی، تجهیز 30 خانه ورزش روستایی، تجهیز مساجد به تجهیزات ورزشی، برگزاری المپیادهای هنری برای زندان، برگزاری پنج جشواره سلامت اجتماعی ، برگزاری برنامه فرهنگی برای نوجوانان زندانی در کانون اصلاح تربیت و حمایت از برنامه های طنز با موضوع آسیب های اجتماعی از جمله اقدام های انجام گرفته برای توسعه ورزش های همگانی و توسعه نشاط درقم طی یکسال گذشته بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار