عضو شورای اسلامی رشت:
رشت- عضو شورای اسلامی رشت با تاکید بر تملک شهرداری بر میدان میوه و تره بار آزادی خواستار ارائه گزارشی از شهرداری به شورا مبنی بر اقدامات انجام گرفته در خصوص تعیین تکلیف این میدان شد.
کد خبر: ۵۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 06 July 2015
به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا موسوی روزان در صدویکمین جلسه شورای اسلامی رشت که غروب یکشنبه برگزار شد، با اشاره به مصوبات جلسه حل و فصل مشکلات مابین شهرداری این شهر و میدان میوه و تره بار آزادی گفت: با اینکه ۵ ماه از تشکیل جلسه فوق که با حضور مسئولان ذی ربط برگزار شده بود، گذشته اما مصوبات این جلسه به طور کامل اجرایی نشده اند.

این عضو شورا در نطق پیش از دستور جلسه، افزود: شهرداری مالک میدان میوه و تره بار آزادی است اما هنوز اقدامی جدی برای تحویل این میدان صورت نگرفته و بسیاری از مطالبات شهرداری از میدان میوه و تره بار آزادی که مربوط به سال های ۸۱ تاکنون است به شهرداری پرداخت نشده است.

موسوی روزان خواستار ارائه گزارشی از شهرداری مبنی بر اقدامات انجام گرفته و میزان عمل به تعهداتی که هیات امنای میدان فوق به شهرداری داده بودند، شد و گفت: سازمان میوه و تره بار باید به داخل میدان انتقال یابد تا با نظارت کامل بر عملکرد میدان بتواند مانع از تخلفاتی که در گذشته در این میدان صورت گرفته، شود.

عضو دیگر شورا نیز با تایید این سخنان اظهار کرد: مطالبات شهرداری از میدان میوه و تره بار مربوط به دهه ۸۰ است و لازم است که مدیران وقت شهرداری پاسخگوی اهمال و کم کاری در این خصوص باشند.

محمود باقری خطیبانی از عدم پاسخگویی شهرداری در خصوص دغدغه های کنونی شورا انتقاد کرد و افزود: بسیاری از مسائل همچون اصرار شهرداری برای عقد قرارداد با دانشگاه صنعتی شریف با وجود مشکلاتی که در مورد آن مسجل شده و همچنین گزارش از میزان تحقق درآمدهای شهرداری را بارها از شهرداری خواسته اما هیچ پاسخی دریافت نکرده ام.

وی تاکید کرد: وظیفه شورا بر اساس قانون، نظارت بر اقدامات شهرداری است و شهرداری موظف است که گزارشات مذکور را به شورا اعلام کند.

همچنین عضو هیات رئیسه شورای رشت در ادامه جلسه بر حضور پرشور شهروندان در راهپیمایی روز قدس تاکید و بیان کرد: روز قدس روز مبارزه با مستکبران جهان است.

فاطمه شیرزاد ادامه داد: این روز، روز بیداری و هوشیاری مسلمانان است و امیدواریم شهروندان با حضور پرشور خود در این راهپیمایی، تجلی وحدت و همبستگی بین مسلمانان را به دنیا نشان دهند.

در ادامه جلسه صدویکم شورای رشت، لایحه شهرداری مبنی بر تجمیع خدمات بیمه ای شهرداری که در کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا به تصویب رسیده بود به رأی گذاشته شد.

محمدعلی رفیعی نودهی رییس این کمیسیون در دفاع از مصوبه کمیسیون فوق گفت: تجمیع بیمه شهرداری طی ۶ ماه گذشته مورد کارشناسی و تحقیق و بررسی قرار گرفته و تاکید کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا بر این است که تجمیع بیمه شهرداری تصویب شود اما شهرداری با برگزاری مناقصه بهترین شرکت بیمه را برای قرارداد و ارائه خدمات بیمه ای انتخاب کند.

با توضیحات این عضو شورا، اعضای شورای اسلامی رشت این لایحه شهرداری را به تصویب رساندند.

همچنین در ادامه جلسه فوق، اصلاحیه ماده های ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری مبنی بر چگونگی کمک به قهرمانان ورزشی، مساجد، نیازمندان، موسسات فرهنگی و تشکل های مردم نهاد به تصویب اعضای شورا رسید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار