استاندار کرمان مطرح کرد؛
استاندار کرمان گفت: معین‌هایی که دربخش های واگذار شده فعالیت نکرده باشند، حذف و موسسات قوی اقتصادی دیگر جایگزین آن‌ها خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۷۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 15 March 2018

علیرضا رزم‌حسینی در سی و یکمین جلسه شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی استان کرمان بر لزوم افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: باید بررسی لازم در راستای ارتقای تولید ناخالصی داخلی را انجام دهید.

وی با بیان مطلب که در جلسات شورای گفتگوی استان افراد با آزادگی بیانات خود را مطرح کرده‌اند، بیان کرد: باید چند طرح به عنوان ضرورت در دستور کار ویژه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال آینده قرار دهیم که نخستین طرح نهادینه کردن معین‌های اقتصادی استان و تببین پروژه‌های آن‌ها خواهد بود.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که سختی‌های زیادی برای تبیین پروژه‌ها در استان کرمان کشیده شد، تصریح کرد: باید در سال ۹۷ تغییرات جدی در معین‌های اقتصادی انجام دهیم و معین‌هایی که کار نکرده باشند را حذف کرده و موسسات قوی اقتصادی دیگر جایگزین آن‌ها خواهیم کرد.

وی بر لزوم شناسایی علت فرار سرمایه در استان کرمان تاکید کرد و تصریح کرد: باید آسیب شناسی لازم در خصوص فرار ثروت در استان کرمان توسط اتاق بازرگانی صورت گیرد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه باید یک طرحی ارایه دهیم که اگر مجاهد اقتصادی دچار مشکلات حقوقی شد، فعالیت اقتصادی او تعطیل نشود، افزود: تولید ناخالص داخلی در سطح ملی و استانی شفاف نبوده و باید آن را شفاف کنیم، زیرا برخی صادرات صنعتی، کشاورزی و ... از گمرکات استان‌های دیگر صادر می‌گردد و این شفاف‌سازی می‌تواند چراغ راه ما برای برنامه ریزی‌های خواهد بود.

وی بیان کرد: باید تمرکز خود را برای ارتقای بهره‌وری کشاورزی داشته باشیم، زیرا بی‌تدبیری و بی‌درایتی در گذشته موجب شده بود که سهم کشاورزی استان در تولید ناخالص داخلی کاهش یافته و ما به سمت صنعتی شدن رفته بودیم که می‌توانیم با تدبیر در هر دو حوزه رشد داشته باشیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید شهر کرمان را به‌گونه‌ای بسازیم که سرمایه‌ها از استان کرمان خارج نشود و مردم از مزایای اجرای طرح‌ها استفاده کنند.

وی بر لزوم آموزش رایگان مهارت آموزی در راستای ایجاد اشتغال تاکید کرد و افزود: ما هزینه زیادی برای تربیت مدیر داده‌ایم و نباید به راحتی نیز از تجربه این مدیران بگذریم به همین منظور مجمع استانی مدیران در خرداد ماه سال آینده در کرمان تشکیل خواهد شد و همه شهرداران سابق، استانداران سابق، معاونان استانداران سابق، نمایندگان مجلس سابق، روسای اتاق بازرگانی پیشین، دادستان‌ها، روسای دادگا‌های قدیمی و همه فعالان اقتصادی استان کرمان در سراسر کشور و ... را در این مجمع دعوت خواهیم کرد تا از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم.

رزم‌حسینی خطاب به کرمانی‌های در سراسر جهان گفت: هر کرمانی در هر کجایی که هست باید در آبادانی و توسعه استان سهم داشته باشد، لذا دست یاری به سمت همه شما دراز خواهم کرد تا با مشارکت همه شما کرمانی‌ها، استانی آباد بسازیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه امروز همه جاده‌های استانی پایش و نقاط کور مخابراتی استان شناسایی شده است به اهمیت شبکه‌های مجازی اشاره و عنوان کرد: شبکه مجازی در صورت استفاده درست فرصتی مناسب برای کشور و استان است به گونه ای که شبکه مجازی می‌تواند در راستای تعالی فرهنگ، اقتصاد کشور باشند.

وی اظهار کرد: باید فرصتی فراهم شود که جلسات استانی و گفتگو‌های مدیران برای حل مشکلات مردم به صورت آنلاین در همه نقاط استان کرمان قابل دسترسی باشد و مردم از مفاد این جلسات مطلع شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار