فرماندار قم:
فرماندار قم گفت: مراکز مشاوره ازدواج به مداخله و پیشگیری در امر طلاق به عنوان منبع درآمد و مرکزی برای تامین مادیات خود نگاه نکنند.
کد خبر: ۵۷۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 11 March 2018

به گزارش تابناک قم، رضا سیار روز یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم، افزود: خروجی جلسه مشاوره از یک تا 10 جلسه باید ایجاد تفاهم بین زوجین باشد و منجر به طلاق نشود، در حالی که در موارد زیادی اینگونه نیست. 

وی اضافه کرد: با تعدادی از افرادی که طلاق گرفته اند صحبت کرده ام، آقایان توضیح می دادند که در مراکز مشاوره بسیار سرد برخورد می شود و با چند سوال تشخیص می دهند که زوجین می توانند به زندگی مشترک ادامه دهند یا نه!

سیار ادامه داد: این افراد می گفتند جلسه های مشاوره برای گرفتن مجدد پول تعیین می شد ولی مشاوران حوصله مشاوره ندارند و زمان کافی برای این امر اختصاص نمی دهند و در واقع مساله ای که در این مراکز دنبال نمی شود، مشاوره، راهنمایی و ایجاد هماهنگی بین طرفین است و در آخر نیز تفاهم زوجین را تایید نمی کنند.

وی تصریح کرد: وکلایی که در زمینه طلاق وکالت قبول می کنند نیز تضمینی کار می کنند؛ به این صورت که شرط می کنند این مقدار پول می گیرند تا طلاق را جاری نمایند و خروجی کار همه آن ها به طلاق منجر می شود.

وی تاکید کرد: باید سازمان های ذیربط با هم افزایی بیشتر نسبت به حل این مسائل پیش روی زوجینی که با هم اختلاف دارند، همت نمایند تا زوجین متقاضی طلاق نسبت به تصمیم خود منصرف شوند و آمار طلاق کاهش یابد.

13 مرکز مشاوره خصوصی زیر نظر اداره کل بهزیستی قم اقدام به برگزاری جلسه های مشاوره با هدف ایجاد صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق می نمایند.

در 6 ماه نخست پارسال، 20 درصد و در 6 ماه نخست امسال، 15 درصد پرونده های رسیدگی شده در مراکز مشاوره بهزیستی قم منجر به صلح و سازش شده است.

 از سال آینده، ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در کلانترهای انجام نمی شود

مدیرکل اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم نیز در این جلسه گفت: در سال جاری 38 برنامه از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در سطح استان اجرا شده که از نظر قوه قضاییه بیش از 95 درصد آن ها محقق شده است.

سعید کاویانی افزود: این معاونت موفقیت های خوبی در زمینه جلوگیری از قاچاق کالا، جرایم کیفری، پیشگیری از طلاق و حاشیه نشینی داشت.

وی اضافه کرد: برای سال آینده 36 برنامه در بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی، امنیتی و قضایی، وضعی، قضایی، مردمی و اطلاع رسانی پیش بینی شده است.

وی در ادامه گفت: درسال آینده هیچ ملاقاتی بین فرزندان طلاق و والدینشان در کلانتری های استان صورت نمی گیرد و تمام این ملاقات ها به مراکز ویژه این امر منتقل می شود.

کاویانی ابراز امیدواری کرد که استان قم در این زمینه پیشرو باشد و جزو 10 استان برتر محسوب شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار