کد خبر: ۵۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 05 July 2015
علیرضا محجوب در گفتگو با بحران نیوز پیرامون دغدغه نمایندگان تهران برای احیای بافت های فرسوده در پایتخت اظهار داشت:  تهران قدمتی بیش از 200 سال دارد اما برای نوسازی بافت آن اهمیتی قائل نیستند، این درحالی است که بسیاری از بناهای سست با معماری های تعریف نشده در آن ساخته شده است.

وی ادامه داد:  بعضی شهرهای ما با اینکه چندین برابر تهران قدمت دارند، به دلیل معماری ویژه با تهران هرگز قابل قیاس نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه جاری 30 هزار میلیاردی کشور، افزود: ما باید برای احیای بافت های فرسوده منابع بسیار بزرگی فراتر از بودجه جاری مطالبه کنیم. فرض کنید اگر تمام بودجه جاری را به این منظور اختصاص دهیم خود یک شوخی است. مگر در سال چند واحد یا محله تهران را می شود احیا کرد؟

انتقال پایتخت ما را به جایی نمی رساند

محجوب با مخالفت نسبت به طرح انتقال پایتخت، گفت: این طرح ما را به جایی نمی رساند، تجربه کشورهای همسایه همچون پاکستان و ترکیه در انتقال پایتخت هم نشان داده که تاثیری در بهبود وضعیت شهر های بزرگ ندارد.

وی  با بیان اینکه بافت اصلی شهر تهران فرسوده است، بیان داشت: پایتخت مشکلات متعددی دارد. بافت های فرسوده زیاد است خانه هایی با قدمت 40 سال به بالا باید تخریب شوند و معنی آن این است که بیش از 1 میلیون از خانه ها فرسوده هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به طرح محدود سازی ورود به پایتخت اشاره کرد و گفت: ما باید عوارض برای کسانی که وارد شهر می شوند تعیین کنیم یا پاسپورت صادر کنیم. هزینه  استهلاک از تهرانی ها بگیریم تا شهر بر سر خودمان خراب نشود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار