آیت الله اعرافی:
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: حوزه علمیه خود را نهادی اجتماعی و پاسخگو به نیازهای جامعه می داند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.
کد خبر: ۵۷۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶ 04 March 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در سومین نشست فصلی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیران و معاونین وزارتخانه و حوزه های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد عنوان کرد:خدمت به مردم بخش مهمی از وظایف حوزه های علمیه را تشکیل می دهد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: حوزه علمیه خود را نهادی اجتماعی و پاسخگو به نیازهای جامعه می داند و در این راه از هر تلاشی فروگذار نمی کند.

وی تصریح کرد: همچنین حوزه خود را ملزم می داند که طبق منویات و بر اساس مطالبات رهبری و علما حرکت کند و با شناخت نیازها و آسیب ها در این مسیر گام بردارد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: هویت حوزه های علمیه در پاسخگوئی و مطالبه گری خلاصه می شود و فلسفه وجودی ما این است از حوزه بهره ای در فرهنگ و معنویت واخلاق به جامعه برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مهم ترین نهاد آموزش است و در تحقق اهداف آن نیز باید از رهنمون های رهبری و علما بهره گرفت.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: آموزش و پرورش محور و پایه فرهنگ سازی در جامعه و خانواده و امور اجتماعی است.

وی گفت:با توجه به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش هر اقدام ما باید مبتنی بر مبانی علمی و سنجیده استورا باشد تا حوزه بتواند در آموزش و پرورش اثر گذار باشد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد:در جهت تعامل حوزه و آموزش و پرورش باید از شیوه های کارآمد استفاده کرد در این باره لازم است طرح ۵ساله برای ارتباط بیشتر حوزه و آموز ش و پرورش ارائه شود.

وی تاکید کرد:تربیت دینی زمانی در آموزش و پرورش شکل می گیرد که با شناخت آسیب ها و رفع آن و ایجاد الگوی اسلامی و دینی حرکت کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار