مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: بازدید 150 هزار نفر در مدت 10 روز از نمایشگاه کتاب دین و توزیع یک میلیون و 350 هزار تومان بن‌کارت نشان از استقبال مطلوب عموم مردم از این نمایشگاه است.
کد خبر: ۵۷۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 01 March 2018

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه استان قم در حوزه فرهنگی با آسیب‌های مشخصی روبرو است، اظهار کرد: باید در راستای مبارزه با این آسیب‌ها طرح ها و برنامه‌های مورد نیاز را به شیوه مطلوب دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های عملیاتی باید در دستور کار دستگاه‌های مختلف قرار گیرد، تصریح کرد: معابر و امکان عمومی، ادارات و فروشگاه‌های بزرگ باید آسیب‌شناسی شوند و رفع مشکلات آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی گسترده برنامه‌های فرهنگی شهر قم برای جلوگیری حضور بدون علت در معابر خاص از جمله خیابان شهدا یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برخی از افراد هستند که در برنامه‌های فرهنگی نیز به دنبال هنجاری‌شکنی هستند اما به آن‌ها اجازه نمی‌دهیم این حرکت‌ها را انجام دهند.

حسینی کاشانی با بیان اینکه برای ارائه خدمات مورد نیاز به زائران در شهرهای زیارتی بودجه مورد نیاز تعریف نشده است، گفت: امیدواریم بودجه لازم در این حوزه تعریف شود تا بتوانیم حرکت‌های لازم را به شیوه مطلوب دنبال کنیم.

وی یادآور شد: فعالیت فرهنگی بدون پول همانند کار در کارخانه‌ای است که مواد اولیه لازم را در اختیار ندارد، یک بودجه فرهنگی باید برای ارائه خدمات فرهنگی به زائران اختصاص داده شود تا بتوانیم به شیوه مطلوب‌تری حرکت کنیم، اکنون بودجه فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم پاسخ‌گوی مردم استان نیست.

حسینی کاشانی به برپایی نمایشگاه کتاب دین در مصلی قدس اشاره و اظهار کرد: این نمایشگاه از تاریخ 25 بهمن تا پنج اسفند در مصلی قدس شهر قم برگزار شد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب دین 250 غرفه فعالیت داشتند، افزود: در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب دین 50 هزار عنوان کتاب در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه در 10 روز برپایی نمایشگاه 92 هزار عنوان کتاب برای همگان به نمایش گذاشته شد، خاطرنشان کرد: 107 ناشر عربی در مجموع با 22 هزار عنوان کتاب در بخش عربی و 27 هزار و 500 عنوان کتاب دینی توسط ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب دین ارائه شد.

وی عنوان کرد: بازدید 150 هزار نفر در مدت 10 روز از نمایشگاه کتاب دین و توزیع یک میلیون و 350 هزار تومان بن‌کارت نشان از استقبال مطلوب عموم مردم از این نمایشگاه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار