معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس در راستای زیباسازی شهری آشنایی با فرهنگ و تاریخ و مشاهیر منطقه آزاد ارس و کشور ، فراخوان ارائه طرح ساخت سردیس مشاهیر جهت نصب در باغ موزه مشاهیر ارس را برگزار می کند.
کد خبر: ۵۷۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴ 01 March 2018

معاونت فنی و زیربنایی منطقه آزاد ارس، فراخوان ساخت سردیس مشاهیر را به مدت 10 روز از تاریخ 10/12/96 لغایت 20/12/96 برگزار می کند. مجسمه سازان و هنرمندان علاقمند جهت حضور در این فراخوان می توانند اعلام آمادگی نمایند.
مدت زمان ارایه اسناد و رزومه هنرمندان و شرکت کنندگان : از تاریخ 10/12/96 تا مورخ 20/12/96
شرایط شرکت در فراخوان:
کلیه داوطلبان شرکت در فراخوان باید دارای سابقه، تجربه طراحی، ساخت سردیس و مسلط و آشنا به قواعد آناتومی سردیس (پرتره) باشند.
تمامی شرکت کنندگان بایستی در رزومه خود حداقل سابقه کار اجرای یک اثر هنری در سمپوزیوم یا کارگاه طراحی و یا ورکشاپ های هنری ساخت پرتره مشاهیر را داشته باشند (ارائه گواهینامه و یا اسناد مرتیط)
- سردیس ها توسط هنرمند با گل رس ساخته شده و سپس پس ازحضور کارشناس و تطبیق چهره با پرتره ارائه شده توسط هنرمند قالب گیری گچی و فایبرگلاس با 5 لایه خود رنگ (با تنالیته رنگ برنزی ) خواهد بود.
- تصویر مشاهیر واطلاعات آن و تطبیق با اسناد تاریخی و مستند سازی آن برعهده هنرمند خواهد بود و هنرمند در قبال تطبیق چهره مشاهیر متعهد خواهند بود - همچنین اطلاعات اولیه از طرف سازمان در اختیار هنرمندان قرار می گیرد.
- سازمان تعهدی در قبال تامین محل اسکان و یا کارگاه برای هنرمندان ندارد.
- چنانچه کار تا مدت مقرر و براساس سفارش کارفرما به اتمام نرسد سازمان تعهدی در پرداخت حق الزحمه هنرمند نخواهد داشت
روند انتخاب:
- تکمیل فرم های ثبت نام و آنالیز هزینه و طرح فراخوان الزامی است.
انتخاب هنرمندان براساس سابقه کار و ارایه تصاویر پرتره های رئالیستی می باشد.
*توجه: هنرمندانی که از شاعران نامبرده در لیست پیوست، پیش از این اثری ساخته اند حتما تصویر آن را ارایه دهند.
*توجه:هنرمندان با سابقه ، رزومه کاری و تصاویر خویش درکنار آثار پرتره مشاهیر خارج از لیست پیوست ، ساخته شده خود بهمراه سایر مدارک فراخوان بایستی ارائه نمایند .
اسامی هنرمندان منتخب ، پس از تایید نهایی شورای هنری اعلام گردیده و اسامی مشاهیر برای اعلام سفارش برای ساخت آثار در بین هنرمندان منتخب قرعه کشی خواهد گردید.
اجرای کار در محل کارگاه هنرمندان خواهد بود و کارفرما از مراحل طراحی و ساخت ان در طول اجرای سفارش بازدید خواهد نمود.
از آثار اعلام سفارش شده برای هر هنرمند ماکت با قالب گچی در ابعاد 40 سانتی دریافت خواهد شد .که پس از تایید نهایی و تثبیت پرتره ملاک عمل اجرای سردیس به ابعاد 5/1 خواهد بود.
مجسمه سردیس نهایی پس از تایید کارفرما در محل سکوی مورد نظر جهت نصب ، توسط هنرمند با لحاظ استراکچر پایدار انجام خواهد یافت
اندازه آثار:
اندازه سردیس ها، یک ونیم برابر ابعاد طبیعی (حدود 80 سانتی متر) تعیین شده است.
آخرین مهلت ارسال یا تحویل آثار ( جمع آوری آثار و رزومه شرکت کنندگان) :
شرکت کنندگان بایستی تمام مدارک و آثار ارسالی خودرا تا مورخ 20 اسفند 1396 به آدرس دبیرخانه سازمان ارسال ویا تحویل نمایند..
نشانی دبیرخانه:
استان آذربایجانشرقی ـ شهرستان جلفا ـ.محدوده منطقه آزاد ارس- میدان عباس میرزا- سایت اداری سازمان منطقه آزاد ارس-طبقه اول- معاونت فنی و زیربنایی – اتاق 108 - شماره تلفن های 31351151-041 و شماره تماس 42025259-041
نشانی سایت سازمان جهت کسب اطلاعات بیشتر: http://www.arasfz.ir
آدرس ایمیل برای ارسال آثار zibasazi@arasfz.ir - شماره تماس مسئول دبیرخانه 09143920161

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :