عصر امروز
10 پروژه مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری عصر امروز با حضور جمعی از مسؤولان ملی و استانی در استان قم افتتاح شد.
کد خبر: ۵۷۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰ 28 February 2018

به گزارش تابناک قم، آیین افتتاح 10 پروژه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم عصر امروز با حضور جمعی از مسؤولان ملی و استانی در روستای علی‌آباد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمد دهقان رئیس شورای اسلامی روستای علی‌آباد با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر خواسته‌ها و نیازمندی‌های مردم شهیدپرور روستای علی‌آباد مورد توجه مسؤولان قرار گرفته است، مطرح کرد: امیدواریم حفظ و توسعه منابع طبیعی و مراتع در روستاها به صورت ویژه مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون 6 صندوق توسعه محلی در روستای علی‌آباد ایجاد شده است، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم در حوزه اشتغال به نتایج بیشتری برسیم باید شاهد حمایت گسترده‌تر مسؤولان باشیم.

همچنین، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به اینکه بیش از 400 هزار هکتار عرصه‌های بیابانی و 105 هزار هکتار کانون تولید گرد و غبار در استان قم وجود دارد، اظهار کرد: برای کنترل این کانون باید یک عزم جدی و عمومی وجود داشته باشد چراکه آسیب‌های این کانون به استان‌های مختلف کشور نیز خواهد رسید.

محمدتقی سجادی با بیان اینکه اکنون بیش از 6 برابر متوسط سال‌های گذشته برنامه‌های بیابان‌زدایی در استان قم دنبال می‌شود، عنوان کرد: در حوزه آبخیز قم‌رود با اجرای 137 هزار متر مکعب عملیات‌های مختلف در راستای کنترل سیل، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و کاهش خشک‌سالی گام‌های مطلوبی برداشته شده است.

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به برخی از ظرفیت‌های شهر مقدس قم اظهار کرد: امسال برنامه‌های هفته منابع طبیعی را با دیدار با مراجع تقلید و افتتاح پروژه‌های استان قم آغاز کرده‌ایم.
خلیل آقایی با بیان اینکه کشور با مشکلات مشخصی روبرو است، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود و استعدادهای نیروهای انسانی می‌توانیم موفق‌تر از وضعیت کنونی عمل کنیم، هفته منابع طبیعی نمادی برای یادآوری ارزش منابع طبیعی است تا راه اصلی را گم نکنیم.

استاندار قم نیز به‌عنوان سخنران پایانی این مراسم با اشاره به اینکه حفظ و استفاده درست از آب و جلوگیری از خطراتی همانند سیلاب باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در بخش‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بدون مشارکت مردم نمی‌توان به هیچ نتیجه مورد نظر رسید.

سید مهدی صادقی با بیان اینکه کنار ایستادن عوامل دولتی و افزایش مشارکت‌های مردمی از علل اصلی رسیدن به موفقیت است، اضافه کرد: حضور مردم در صحنه بهترین راهکار برای رفع مشکل خشکسالی است.ر

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار