معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم خبر داد؛
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از ایجاد هسته‌های تخصصی مشاوره برای دانش آموزان دارای مشکلات سازشی در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 28 February 2018

به گزارش تابناک قم، ناصر حمزه‌ای در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد، با گرامیداشت آغاز هفته تربیت اسلامی، اظهار کرد: این مأموریت به معاونت پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش سپرده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه این معاونت بیش از ۱۲۰ برنامه ابلاغی در طول سال دریافت می‌کند، افزود: در همین حدود هم برنامه پرورشی و فرهنگی در طول سال از سوی خود آموزش و پرورش طراحی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مهم آموزش و پرورش در حوزه تربیتی، تصریح کرد: در حوزه امور تربیتی توانمندسازی نیروی انسانی و همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و اجرای گفتمان‌های دانش آموزی بر عهده این اداره کل است.

حمزه‌ای با تأکید بر برنامه‌های قرآن و عترت آموزش و پرورش، افزود: در بخش مسابقات فرهنگی هنری و کلیه فعالیت‌های مربوط به امور فرهنگی، سرود، نمایش و هنرهای آیینی تحت اشراف این اداره قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی- تربیتی و اردوهای راهیان نور، تأکید کرد: اداره مشاوره تربیتی از جمله ادارات مهم این معاونت است که رسیدگی به مشکلات روانی اجتماعی و هدایت تحصیلی دانش آموزان را بر عهده دارد.

به گفته وی مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش، آموزش است، دوره‌های آموزش حقوق شهروندی در بین دانش آموزان برنامه‌ریزی شده است که از این طریق دانش آموز نسبت به حقوق خود و حقوق دیگران آشنا شده و به این وسیله از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

حمزه‌ای افزود: دوره‌های آموزش خود مراقبتی برای پسران در حال اجراست که در این دوره‌ها به دانش آموزان هشدار می‌دهیم در مقابل تهدیدهای بیرونی مقاومت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: دوره‌های بهداشت بلوغ برای دانش آموزان دختر در مدارس متوسطه اول و دوم که بتواند به بلوغ روانی و جسمی دانش آموز مرتبط باشد آورده شده است.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزش فضای مجازی با بررسی فرصت‌ها و تهدیدها نیز برگزار می‌شود، افزود: با مرکز پژوهشکده باقرالعلوم(ع) توافقنامه‌ای را منعقد کرده‌ایم و به صورت هفته‌ای مربیان آموزشی و پرورشی در آنجا حضور پیدا کرده و با آموزش‌های فضای مجازی آشنا می‌شوند.

به گفته حمزه‌ای تهدیدهای فضای مجازی برای اولیا در جلسات متعدد ارائه می‌شود و هسته‌های تخصصی مشاوره برای دانش آموزان که مشکلات سازشی دارند تشکیل می‌شود و دانش آموزان با شرایط خاص شناسایی شده و به هسته‌های مشاوره معرفی می‌شوند.

وی افزود: ۱۷ نفر از مشاوران برجسته هر لحظه آماده هستند که به هر مدرسه‌ای که احساس شود فرکانس روانی- اجتماعی دانش آموزان بالاتر رفته است اعزام شوند و در مدرسه برای دانش آموزان برنامه‌های ویژه‌ای می‌گذارند.

به گفته معاون پرورشی آموزش و پرورش، نزدیک ۱۸۰ مدرسه تحت پوشش طرح امین است و یک روحانی مانند یک مربی پرورشی به صورت دائم در مدرسه مستقر است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار