آیین تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه یاسوج با حضور مسئولین استانی و کشوری در دانشگاه یاسوج، برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ 27 February 2018

آیین تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه یاسوج برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،با حضور شریعتی‌نیاسر معاونت آموزشی وزارت علوم، نظری معاون سیاسی استاندار، گوهرگانی معاون امور اقتصادی روسای دانشگاه‌های استان، مدیران‌کل ادارات، حجت‌الاسلام پناهی رئیس شورای سیاست‌گذاری و جمعی زیادی از اساتید و کارکنان دانشگاه  مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه یاسوج برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یاسوج ضمن تسلیت سانحه سقوط هواپیمای پرواز تهران- یاسوج، در این آیین گفت: مسئولین قبلی دانشگاه تلاشهای زیادی در راستای رشد دانشگاه انجام دادند، که شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام مقدم با بیان اینکه حوزه های قومی و طایفه ای باعث سختی در مدیریتها می شود، افزود: افرادی که در استانهایی بدین شکل توانایی فعالیت و مدیریت مناسبی دارند، می توانند در استانهایی بزرگ تر نیز به نحو مطلوبی به مدیریت بپردازند.

وی تصریح کرد: نگاه به مسئولیت ها به عنوان تکلیف، به تحول در نگرشش نسبت به تغییرات می انجامد و از سوی دیگر عمر مدیریتها در استانهایی با بافت قومی و طایفه ای کوتاه است.

اگر کسی را ناراحت کردم عذرخواهی می کنم

رئیس سابق دانشگاه یاسوج گفت : اگر کسی از دست من در زمان تصدی گری ریاست دانشگاه یاسوج ناراحت شده است از او عذر خواهی می کنم و مشکلات ایجاد شده صرفا بدلیل احساس مسئولیت بوده است.
محمود رضا رحیمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: امروز در خدمتتان هستم برای خداحافظی و ترک مسئولیت سنگین ،بنده قصد کنایه زدن به کسی را ندارم .

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه نامهربانی‌ها زیاد بود اما از هیچ تلاشی فروگذاری نکردم گفت: نامهربانی‌های زیادی دیدم، اما به عشق سرزمین مادری‌ام هیچ وقت از تلاش فروگذاری نکردم.

رحیمی در ابتدای سخنان خود به تقدیر و تشکر از گذشتگان پرداخت و یادی کرد از دکتر عسکریان بنیانگذار این دانشگاه و گفت: حادثه سانحه هوایی یاسوج را تسلیت عرض می‌کنم و این سانحه دلخراش بار سنگینی بر دوش مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و ملت ایران است.

وی افزود: تشکر ویژه و خاص دارم از همه روسای دانشگاه یاسوج از سال ۶۲ تا کنون. از «دکتر ارژنگ» و دکتر رمضانی و مسوولان و کارکنان دانشگاه تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود:  من به دوران قبل از مسوولیتم بر می‌گردم و تمام تجربه و توان خود را در اختیار دانشگاه می‌گذارم.

رئیس سابق دانشگاه یاسوج با بیان اینکه با داشتن علم به جایگاه رفیع علم و دانش، در راستای توسعه دانشگاه یاسوج قدم بر داشتم، افزود: و اکنون با وجدان راحت و آسوده و با احساس آرامش خوشحالم که از هیچ کووششی فروگذاری نکردم.

رحیمی افزود: هدف من تبدیل دانشگاه یاسوج به یک دانشگاه معتبر و مرفه در طراز جهانی بود و امروز دانشگاه یاسوج جزء برترین دانشگاه‌ها است که این هم حاصل تلاش همه همکاران است.

رئیس سابق دانشگاه یاسوج به برخی از نامهربانی‌ها نیز گریزی زد و گفت: در این سال‌ها با سرعت بیشتر و کیفی به دنبال کارها بودم و گاهی نامهربانی‌ها، تمرکز را بر روی مسائل اصلی از بین می برد، اما عشق به سرزمین مادری و داشتن ایرانی سربلند از هیچ تلاشی فروگذاری نکردم و بدون هیچ بغضی به دنبال کار و مسوولیت خودم بودم.

رحیمی در ادامه گفت: حمایت قاطعانه خودم را از آقای دکتر عریان رئیس جدید دانشگاه یاسوج اعلام می‌دارم و خوشحالم که همچنین فرد شایسته‌ای این جایگاه را کسب کرده است.

وی گریزی به رفتن خود از دانشگاه یاسوج زد و گفت: در یک دوران متلاطم مسوولیت دانشگاه یاسوج را بر عهده گرفتم، اما در دو نوبت زمان وزیر آقای فرهادی و سرپرستی آقای هاشمی استعفا دادم که آنها از من خواستند که قویاً به کارم ادامه دهم و در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۹۶ دو باره استعفا دادم.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: امیدوارم در پیشگاه آیندگان روسفید باشم.

وی در پایان از همه منتقدان خود، مسوولان، همکارانش در دانشگاه یاسوج و خانواده‌اش قدردانی و تشکر کرد.

 
مدیر کارتابلی به درد دانشگاه یاسوج نمی خورد

احمد عریان در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید دانشگاه یاسوج، اظهار کرد: مرا برای مسائل دانشگاه یاسوج و پیشرفت آن «سین جیم» کنید، اما به من توصیه نکنید که چه نیروی را بیاورم و چه نیروی را نیاورم.

عریان تاکید کرد: در بکارگیری مدیران آینده دانشگاه تخصص، تعهد و کارشناس بودن و همچنین دارای آمادگی در شرایط سخت را ملاک قرار می‌دهم.

وی با بیان اینکه دانشگاه با مدیران کارتابلی نمی‌چرخد، افزود: نمی‌توان داخل اتاق نشست و دانشگاهی به این بزرگی را اداره کرد، لذا مدیران دانشگاه یاسوج باید بیرون بزنند از اتاق‌های خودشان و با تعامل با سایر مسوولان، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای پیشرفت استان قدم بردارند.

رئیس جدید دانشگاه یاسوج نفت، منابع طبیعی، گاز و گردشگری را از مزیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: باید آستین‌ها را بالا بزنیم و برای این استان تلاش کنیم.

وی گفت: به حق آقای رحیمی زحمات زیادی برای دانشگاه یاسوج کشیده‌اند و من تشکر می‌کنم و از تجربیات ایشان نیز استفاده خواهم کرد.


لازم به توضیح است "احمد عریان"، رئیس جدید دانشگاه یاسوج سابقه فعالیت به عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز از بهمن ۱۳۹۲ تا دی ماه ۱۳۹۵،  رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنا و عضویت هیأت امنای دانشگاه هرمزگان از ۱۳۹۲ تاکنون، رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنا و عضویت هیأت امنای دانشگاه خلیج فارس بوشهر از ۱۳۹۲ تاکنون،  رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴، معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹،  رئیس مرکز نشر دانشگاه شیراز ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶، مدیر گروه پاتوبیولوژی ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷ و رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۴ را در پرونده خود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار