آیدین آغداشلو با بیان این‌که روی سخن منتقدان با مردم و مخاطبین آثار سینمایی مختلف است، گفت: نقد تعیین کننده نیست و باتوجه به این‌که پر از اشتباه است می‌تواند مسیر زندگی تولید کنندگاه را تغییر دهد.
کد خبر: ۵۷۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 27 February 2018

«آیدین آغداشلو» در حاشیه نمایش فیلم 10 که از جمله فیلم‌های انتخاب شده در رویداد فرهنگی و هنری جشن فیلم یزد است،‌ اظهار کرد: من با دیدن فیلم 10 به کارگردانی عباس کیارستمی به این نتیجه رسیدم که این فیلم نزدیک‌ترین اثر به شخصیت فردی کیارستمی است.

وی با اشاره به جایگاه نقد در سینمای ایران،‌افزود: نقد ابزاری برای انتقال هوشمندانه نظر شخصی منتقد در مورد آثار تولید شده مختلف است.

این منتقد پیشکسوت سینمای ایران در ادامه با بیان این‌که من دیگر به نقد اعتقاد ندارم،‌گفت: نقد تعیین کننده نیست و باتوجه به این‌که پر از اشتباه است می‌تواند مسیر زندگی تولید کنندگاه را تغییر دهد.

آغداشلو با بیان این‌که کار منتقد سینما اصلاح هنرمند نیست،‌ تصریح کرد: در حقیقت روی سخن منتقدان مردم و مخاطبین آثار سینمایی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی آثار عباس کیارستمی، تصریح کرد: کیارستمی از جمله هنرمندان حوزه سینمای ایران بوده که آرام ساده‌گرا شده است.

این منتقدشاخص سینمای ایران ساده‌گرا بودن را یکی از مهمترین ویژگی‌های فیلم 10 دانست و بیان کرد: بیان دیالوگ مستمر در لوکیشن ماشین نماد ساده‌گرای کیارستمی در فیلم 10 است.

آغداشلو با بیان این‌که کیارستمی معتقد بود که با خلاصه کردن محض به واقعیت محض می‌رسد،‌افزود:‌ فیلم 10 برشی از زندگی روزمره انسان‌هاست که با کمترین حاشیه و تشریفات به نمایش درآمده است.

وی فیلم 10 را نزدیک‌ترین چیز به جهان مورد آرزوی عباس کیارستمی عنوان کرد و ادامه داد: این فیلم کیارستمی‌ترین فیلم مرحوم عباس کیارستمی است.

این منتقد پیشکسوت سینمای ایران در پایان با بیان این‌که بازی فوق العاده کوک خردسال از دیگر ویژگی‌های فیلم 10 است،‌ گفت: در این فیلم فرصت مناسب برای تمام حضور مستقیم تمام بازیگران ایجاد شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار