یک متخصص آسیب شناسی تاکید کرد: مادران شیرده می توانند برای افزایش شیر خود در دوران روزه داری در وعده افطار و سحر از عرق یا دم نوش رازیانه، گل گاو زبان، بابوبه و بادرنج بویه استفاده کنند تا عملکرد شیردهی آن ها افزایش یابد.
کد خبر: ۵۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 04 July 2015
دکتر حسن اکبری با اشاره به اینکه روند روزه داری مادران شیرده در طب جدید و طب قدیم متفاوت است، گفت: طب جدید مبنی بر آن است که مادران شیرده در شش ماه اول شیردهی نباید روزه بگیرند چراکه کودک وابسته به شیر مادر است و باید تنها از آن تغذیه کند، بنابراین روزه داری در این زمان باعث کاهش شیر مادر و گرسنه ماندن کودک می شود.

این محقق طب اسلامی ایرانی خاطرنشان کرد: طبق سفارشات حضرت علی (ع) که می فرماید" کام نوزاد خویش را به خرما بگشایید"، نتیجه می گیریم که تغذیه نوزادان درشش ماه اول نباید تنها مختص به شیر مادر باشد بلکه می توان از شیره خرما یا عسل به میزان اندک و دیگر غذاهای مغذی مانند پوره سبزیجات و میوه جات به عنوان غذای کمکی استفاده کرد.

 شیردهی با روزه داری منافاتی ندارد

اکبری افزود: در صورتی که مادران شیرده، در تغذیه افطار و سحر خود نکات و توصیه های تغذیه ای طب سنتی اسلامی و ایرانی را رعایت کنند، روند شیردهی با روزه داری منافاتی ندارد.

این متخصص آسیب شناسی تاکید کرد: مادران شیرده می توانند برای افزایش تولیدشیر؛ در دوران روزه داری  در وعده افطار و سحر از عرق یا دم نوش رازیانه، گل گاو زبان، بابوبه و بادرنج بویه استفاده کنند تا عملکرد شیردهی آن ها افزایش یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار