رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: به دلیل برخی وسو استفاده ها قیمت‌گذاری عسل در این استان نیازمند نظارت و مداخله جدی نهادهای متولی است.
کد خبر: ۵۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 04 July 2015

سید فردین صفوی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: قیمت عسل نباید بیشتر از ۶۰۰ هزار ریال باشد و این در حالی است که در برخی مواقع فروشندگان یا تولید کنندگان با تبلیغات غیر واقعی قیمت های بالاتر تقاضا می کنند.

وی افزود: از منظر کارشناسی بر اساس قیمت تمام شده تولید عسل، فروش آن نباید بیش از مبلغ ذکر شده باشد و تبلیغاتی از جمله عسل ملکه صحیح نیست و به نوعی تقلب در فروش است.

رئیس اتحادیه تعاون کشاورزی زنبورداران استان معتقد است دولت باید از طریق اتحادیه ها نسبت به قیمت گذاری این محصول اقدام کند.

صفوی با ابراز تاسف از بی توجهی به ظرفیت اتحادیه اضافه کرد: متاسفانه در چنین فضایی تبلیغات غیر واقع برای فروش، فروش عسل تقلبی و حتی آب و شکر به جای عسل رواج یافته است.

وی افزود: در برخی مواقع تولید کننده با دست بردن در وزن شانه عسل را گرانتر به فروش می رساند و در واقع عسل با وزن کمتر و شانه بزرگ تر به فروش می رسد.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی زنبورداران اردبیل و حومه در پاسخ به نحوه تشخیص سلامت و کیفیت عسل گفت: در صورتی که شهروندان نسبت به عسل خاصی اطمینان ندارند تا حد امکان عسل موم دار خریداری کنند.

صفوی با تاکید به اینکه مواردی از فروش آب و شکر و اسانس به جای عسل به ویژه در جاده های استان مشاهده می شود خواستار تشدید نظارت ها بر کیفیت عسل و نحوه قیمت گذاری آن شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار