سومین سلسله نشست های شب یزد
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: توجه و تعامل با سایر ادیان جزو آموزه های اساسی و مورد تاکید دین اسلام است ، باید نوع نگاه برای ارتباط بیشتر با آنها در جامعه اسلامی تغییر کند.
کد خبر: ۵۶۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 15 February 2018

حجت الاسلام رحیم نوبهار، چهارشنبه شب در سومین سلسله نشست های ماهیانه خانه فرهنگ صدوقی با عنوان شب یزد به موضوع بررسی حقوق گردشگران غیرمسلمان پرداخت و افزود: اسلام به صورت جدی ، فعال و گسترده به غیر مسلمانان با هر مکتبی و آیینی عنایت ویژه دارد. 
وی ادامه داد: نوع نگاه دین و آموزه های مکتب اسلام همگی بر رفت و آمد ، گفت و گو ، ارتباط درست ، منطقی و قوی با غیر مسلمانان و تعامل سازنده در راستای معرفی و تشویق و دعوت دیگران به سوی مکتب اسلام است. 
مدرس حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران تصریح کرد: اسلام هویت خود را در تعامل و گفت و گو با دیگران می داند و در این خصوص آیات زیادی وجود دارد که همه نشان دهنده تعامل و توجه به سایر مکاتب الهی است . 
نوبهار اظهار کرد: هویتی از ما صحیح و قابل پذیرش است که هدف آن تعامل ، توجه ، گفت و گو و ارزش نهادن به عقاید و دیدگاه های دیگران و سایر مکاتب و ادیان است ، چون کسب هویت در ستیزه جویی با دیگران بدست نمی آید. 
وی یادآور شد: ما خیلی کوتاهی کردیم که بعضا نمی توانیم چهره حقیقی دین و مکتب الهی خود را به دیگران به درستی و زیبایی در سطح عالم و به ملت های دیگر معرفی کنیم در حالی که باید در این خصوص بیش از گذشته اقدام های اساسی انجام شود. 
نوبهار بیان کرد: داشتن حالت انقباظی در مقابل دیگران و ادیان و فضا را محدود دیدن بدون شک با آموزه های دینی ما فاصله دارد و باید با فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی در راستای معرفی چهره حقیقی و صحیح اسلام فعالیت به عمل آید. 
وی یادآورشد: بر اساس آموزه های دینی همه ما یک امت هستیم و قدرت در دنیای کنونی در رفت و آمدها و تعامل با دیگران حاصل می شود، بنابراین باید از فرصت های موجود در معرفی درست مکتب حیات بخش اسلام استفاده کنیم. 
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: توجه به مسائل مختلف گردشگران غیرمسلمان و رعایت حقوق آنها در ابعاد مختلف به عنوان یک وظیفه انسانی و دینی باید همواره مدنظر متولیان قرار گیرد. 
نوبهار افزود: گردشگران دارای حقوق های مختلفی هستند که باید زمینه های تحقق آن در کشور با همکاری بخش های مختلف فراهم شود که قطعا نقش مهمی در معرفی ارزش های انسانی و دینی ملت و جامعه ما به دیگران خواهد داشت. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار