نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با جلوه های خاصی برگزار و در آن تاکید شد در 2 هفته آینده نماز جمعه شهر مقدس قم به دلیل استقرار نمایشگاه کتاب در مصلای قدس، در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود.
کد خبر: ۵۶۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۸ 10 February 2018

به گزارش تابناک قم، در آیین نماز جمعه این هفته قم که به امامت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری اقامه شد، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه تهران و شماری دیگر از علمای برجسته و مسئولان حضور داشتند، همچنین شرکت نیروهای نظامی و انتظامی در آیین نماز جمعه این هفته قم، شکوه خاصی به این مراسم بخشیده بود.

**طرح رقابت در خدمت که در سال های اخیر با هدف پاسخگویی مسئولان به شهروندان در مصلای قدس شهر قم برگزار می شود این هفته با حضور مدیران شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار و به درخواست های مردم در این زمینه رسیدگی شد.

** مردم در راهپیمایی مراقب اسامی متبرک باشند
*حجت الاسلام والمسلمین محمود اکبری در بخش بیان احکام نماز جمعه این هفته قم گفت: باید در راهپیمایی ها دقت شود تا حرمت اسامی متبرک حفظ شده و از رها شدن آن ها در سطح معابر جلوگیری شود.

** توصیه به خواندن دعای غریق
استاد حوزه علمیه قم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم، گفت: در زمان کنونی 20 هزار شبهه در بخش های مختلف در مقابل مردم قرار دارد که بنا بر توصیه روایات در چنین شرایطی باید دعای غریق را زیاد خواند.
سید مرتضی صالحی خوانساری افزود: برای خواندن دعای غریق باید ذکر« یا الله یارحمن یارحیم یامقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک» گفته شود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 گفت: با این انقلاب، شب تار مردم ایران روشن شد و امام راحل (ره) که به اعتراف سیاستمداران بزرگ دنیا، انسانی راستگو و درست کردار بود توانست در دوران کهن سالی خود این انقلاب را به وجود آورد.
وی در ادامه به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به خواندن ذکر مصیبت و نوحه سرایی پرداخت و شرکت کنندگان در نماز جمعه نیز اشک ماتم ریختند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار