معاون فرماندار اردکان گفت: توسعه صنایع‌دستی کمک شایانی به اشتغال بانوان شهرستان و اقتصاد خانوار خواهد کرد.
کد خبر: ۵۶۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 09 February 2018

مصطفی پوردهقان روز پنجشنبه در نشست هماهنگی ایجاد مرکز دائمی فروش صنایع دستی اردکان افزود: استان یزد و این شهرستان از مناطق هنرخیز و تولیدکننده صنایع دستی هستند که شرایط اقلیمی و فرهنگی آن، صنایع دستی متنوعی را به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه صنایع دستی بخشی مهم از هویت یک کشور است تصریح کرد: هنرهای دستی کم‌هزینه‌ترین و سریع‌ترین راه برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است و می‌تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه شهرستان باشد.
معاون فرماندار اردکان با اشاره به بالا بودن هزینه اشتغال‌زایی در بخش‌های دیگر اقتصادی، توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنایع دستی را اقدامی عاقلانه، مناسب و کم‌هزینه توصیف کرد.
وی بر لزوم انجام آموزش در بخش‌های تولیدی و بازرگانی صنایع دستی تأکید کرد و گفت: مهم‌تر از تولید، بخش بازاریابی و فروش است و اگر تقاضای تولید انبوه در صنایع دستی صورت نگیرد این صنعت با رکود مواجه خواهد شد.
پوردهقان ایام نوروز را فرصت مناسبی برای معرفی آثار و صنایع دستی شهرستان عنوان کرد و گفت: سودآوری بخش صنایع دستی با توسعه صنعت گردشگری رابطه تنگاتنگ دارد و در بسیاری از موارد این دو بخش مکمل همدیگر هستند.
در ادامه این نشست هریک از اعضا به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند‌.
نمایشگاه دائمی صنایع دستی شهرستان اردکان طی روزهای آتی در یکی از فروشگاه‌های بزرگ شهرستان آغاز به‌کار خواهد کرد‌.
حدود 30 نفر از بانوان هنرمند اردکان از فروشگاه دائمی صنایع دستی استقبال کرده اند و کارهای هنری نظیر گلیم ، تابلوفرش ، میناکاری، نمددوزی ، چهل تکه دوزی ، سفال ، زیور آلات، قلاب بافی ، عروسک سازی، تریکو بافی، تابلوهای مس و معرق و ... در این نمایشگاه عرضه خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار