معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس گفت:‌جنوب فارس به ویژه شهرستان های مهر و لامرد دارای ظرفیت های بالقوه اقتصادی است که باید ازآن استفاده شود.
کد خبر: ۵۶۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 07 February 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی چهارشنبه در آیین آغاز احداث مجموعه ورزشی شهدای صنعت نفت در شهرستان مُهر افزود:شهرستان های مهر و لامرد دارای ظرفیت های بالقوه‌ای بالاخص در زمینه نیروی انسانی خوش فکر و متدین و نیز ظرفیت های خدادادی همچون نفت و گاز هستند که یک پنجم گاز مصرفی کشور در این منطقه تامین می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت:همچنین نزدیکی به آب‌های آزاد و خلیج فارس از مزایای دیگر این شهرستان هاست و شهرستان مُهر اولین شهرستان استان فارس است که نزدیک ترین فاصله را تا پایتخت انرژی کشور یعنی عسلویه و منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی دارد که همگی پتانسیل‌های فوق‌العاده ای که باید از آن ها استفاده شود.
رحیمی بیان کرد: شهرستان‌های لامرد و مُهر به طور قطع آینده استان فارس را رقم خواهند زد و این دو شهرستان ظرفیت بالای اشتغال را دارا هستند تا جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر را در خود جای دهند و ما باید از الان به دنبال برنامه ای مناسب در کمتر از یک افق 10 ساله باشیم تا این جمعیت را ساماندهی کنیم.
وی ادامه داد:‌ در ایام دهه فجر حدود 85 پروژه با همکاری مجموعه فرمانداری شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با ارزشی بالغ بر 55 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که پروژه ورزشی جدای از همه آن ها آغاز خواهد شد.
رحیمی گفت:‌از سال 92 تاکنون ما شاهد شیب افزایشی در بودجه‌های شهرستان بوده‌ایم، بدین صورت که بودجه شهرستان مُهر از حدود سه میلیارد تومان در سال 92 به بیش از 160 میلیارد تومان در سال 96 افزایش یافته است و این بجز پروژه هایی است که در سطح ملی انجام گرفته است.
معاون استانداری فارس ابراز امیدواری کرد با همکاری مجموعه نفت، شاهد آغاز احداث باند دوم محور فیروزآباد – جم در آینده باشیم.
دراین آیین محسن امیریان مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: وزارت نفت پس از گذشت چهل سال از عمر انقلاب اسلامی اقدام به احداث یک مجموعه ورزشی در این شهرستان کرده است .
وی ابراز امیدواری کرد این مجموعه ورزشی شامل چندین سالن ورزشی مجهز و یک استخر بزرگ با استانداردهای بین المللی ظرف مدت کمتر از دو سال احداث شود و زمینه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاران در سایر زمینه‌ها شود.
قراراست این ورزشگاه در زمینی به مساحت هفت هزار متربع و اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان ساخته شود.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز با تقدیر از وزارت نفت گفت: جدای از این پروژه امروز ما شاهد احداث ده‌ها پروژه دیگر در سطح استان با مشارکت وزارت نفت هستیم.
حیدرعلی کامیاب گفت: عملیات فاز اجرایی این مجموعه که یکی از مجموعه‌های بزرگ ورزشی در کشور و بالاخص جنوب خواهد بود از یک ماه آینده آغاز خواهد شد که دارای چندین سالن ورزشی و زمین‌اغلب ورزش‌ها، همچنین یک استخر سرپوشیده که قابلیت میزبانی از مسابقات بین المللی را داراست و در کنار آن شاهد احداث یک خوابگاه مجهز برای رفاه ورزشکاران خواهیم بود.
وی گفت: در تلاش هستیم بتوانیم با کمک مسئولان در کنار این مجموعه ورزشی امکاناتی دیگری نظیر ایجاد پایگاه قهرمانی ایجاد شود تا دیگر نیازی به رفت و آمد ورزشکاران به مرکز استان جهت انجام امور استعدادیابی نباشیم.
سید محسن علوی نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین احداث این مجموعه ورزشی گفت: بحمدالله با به وجود آمدن وحدت در دو سال اخیر خداوند برکات خودش را نصیب این منطقه کرد و تمام کارهایی که در سطح در حال انجام است نتیجه همین وحدت بوده است.
سید محمد موسوی فرماندار شهرستان مُهر نیز طی سخنانی با تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در دولت تدبیر و امید با همکاری مجموعه نفت و گاز شاهد تحول اساسی در پیشرفت و توسعه این منطقه بوده‌ایم و خدمات خوبی به مردم داده شده است.
شهرستان های لامرد و مُهر به ترتیب در 320 کیلومتری و 464 کیلومتری جنوب شیراز هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار