نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: حال که با وجود تحریم‌ها به دستاوردهای بزرگ علمی دست یافته‌ایم، توقف و تاخیر در حرکت‌های علمی انقلاب ممنوع است.
کد خبر: ۵۶۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 05 February 2018

مهدی چمران در نخستین یادواره 54 شهید مهندس استان یزد با تبریک ایام الله دهه فجر به تشریح شرایط دوران انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: دوران قبل از انقلاب، دوران پیچیده و حساسی بود و و اعتقادات راسخ مذهبی مردم و تبعیت آنها از نهضت عاشورا بود که آنها را در این مسیر به پیروزی رساند.

وی با اشاره به اینکه حتی بسیاری از بزرگان کشور باورند نمی کردند که انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، افزود: انقلاب ما در زمان مبارزات و پیروزی و نه اکنون، با هیچ انقلابی در دنیا قابل مقایسه نیست زیرا انقلاب ما هدف داشت و همه می‌دانستند برای رسیدن به چه آرمانهایی در حال مبارزه هستند.

رئیس سابق شورای شهر تهران همچنین با اشاره به جنگ تحمیلی که مدتی بعد از پیروزی انقلاب به ملت ایران تحمیل شد، عنوان کرد: در جنگ تحمیلی نیز با فرمول‌های نظامی که وجود داشت و با حمایت‌هایی که از صدام می‌شد، در واقع نباید پیروز می‌شدیم اما آنچه محاسبات دشمن را به هم ریخت، اعتقادات راسخ رزمندگان و ملت ایران بود.

چمران یادآور شد: گرچه این جنگ به ما تحمیل شده بود و ما با دشواری‌های بسیار به مقابله پرداختیم، اما به خوبی توانستیم در آن شرایط دشوار جنگ را به نفع خود به پایان برسانیم و اجازه ندهیم حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز آن دوران سخت به پایان رسیده و کشور ما در مسیر پیشرفت قرار گرفته به نحوی که شرایط امروز ما در بسیاری از حوزه ها قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی عنوان کرد: بزرگترین و ارزشمندترین دستاوردهای ما از جمله دستاوردهای هسته ای، زمانی به نتیجه رسید که در تحریم بودیم اما آنچه توانست ما در برابر تحریم های همه جانبه دشمنان به پیروزی برساند، شعار ما می‌توانیم بود.

چمران تصریح کرد: امروز که از این مراحل سخت و حساس در حال عبور هستیم، نباید اجازه دهیم این شعار غیرکاربردی شود زیرا معتقدیم جوانان ما در همه عرصه‌ها و البته با حفظ وحدت و انسجام می‌توانند به موفقیت های بزرگتری نائل شوند.

وی، توقف و تاخیر در حرکت‌های علمی کشور را ممنوع اعلام کرد و بیان داشت: همه ما باید با فرهنگ شهادت طلبی و ایثار تلاش کنیم تا به اهداف عالی انقلاب دست پیدا کنیم و برای آرمان‌های بلند امام و شهدا از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار