رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در مراسم افتتاح جشنواره فیلم فجر گفت: یکی از اتفاق خوب برای مشهد افزایش تعداد سالن‌های سینمایی در قالب دو پروژه عمرانی است که تعدادی از آنها در همین دهه فجر و الباقی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.
کد خبر: ۵۶۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 03 February 2018

به گزارش تابناک : بتول گندمی شب گذشته و در حاشیه مراسم افتتاح پانزدهمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: امسال پانزدهمین «جشنواره فیلم فجر مشهد» برگزار می‌شود. اتفاق فرهنگی، از هر نوعش خوب است و رویدادی در مقیاس ملی مثل جشنواره فیلم فجر.بسیار خوب تر است.

وی ادامه داد: سال‌های دهه 60 و 70، هر کسی می‌خواست بهترین فیلم‌هایی که سال آینده اکران می‌شوند را یکجا در بهمن‌ماه ببیند، با اتوبوس‌های جان‌سخت قدیمی و با دشواری هر چه تمام‌تر به تهران می‌رفت تا فیلم‌های کارگردان‌های مشهورِ آن موقعِ سینمای ایران را ببیند. حتماً وصفش را شنیده‌اید که جوانان آن دهه‌ها، باید صف‌های طولانی را برای دیدن داغ داغِ فیلم‌های مهرجویی، کیمیایی و ... تحمل‌ می‌کردند

گندمی افزود: همه این‌ها باعث شد تا اوایل دهه 80، تعدادی از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر تهران در مشهد نیز اکران شود. مشهد در این مطالبه‌گری و اجرای آن پیشرو شد و بقیه کلانشهرها نیز بالتبع مشهد به این قافله پیوستند. این سنت حالا به پانزدهمین سال خودش رسیده و به این ترتیب کاملاً جا افتاده است. حالا بحث مخاطبان و اهالی فن، کیفیت برگزاری است. همانطور که طی چند روز گذشته در خبرها خواندم که بر سر تعداد فیلم‌هایی که در جشنواره امسال مشهد اکران خواهند شد، تلاش‌های زیادی شده تا ما مشهدی‌ها، پذیرای حداکثر تعدادِ ممکن فیلم‌ها باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس عنوان کرد: امیدوارم مدیران شهر و استان فارغ از مسئولیت اجتماعی، ورزشی، اقتصادی، سیاسی و ... خود در حد توان، به تماشای فیلم‌های جشنواره فیلم فجر مشهد بروند. طبیعتاً در این فصل بررسی بودجه و گرفتاری‌های پایان سال، خیلی نتوانسته‌ام پیگیر جزئیات این فیلم‌ها بشوم، اما سعی خواهم کرد در کنار همشهریان علاقمند به سینما حضور داشته باشم.

گندمی تصریح کرد: در پایان بگویم که جشنواره فیلم فجر، مهمترین و غنی‌ترین رویداد سینمایی ایران است. مشهدی‌ها فرصت تماشای فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر مشهد را از دست ندهند. سینما در هر دو بعد تخصصی و تفریحی، ارزشمند است. هم اهالی فن فیلم‌ می‌بینند، لذت می‌برند، می‌آموزند، نقد می‌کنند و همچنین خانواده‌ها نیز در یک گردش بیرون خانه، فرصت می‌کنند در کنار یکدیگر، حول یک دغدغه یعنی تفریح خانوادگی، گرد هم جمع شوند. 

 

 

منبع : شهرآرا آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار